Decyzje środowiskowe – praktyczne aspekty i nowe wyzwania dla inwestorów
Grupa tematyczna: Energetyka, Przemysł, Branża budowlana
Data: 25-26.09.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Wpływ nowelizacji Ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie na postępowania przedsiębiorców
- Zreformowana procedura oceny oddziaływania na środowisko
- Najnowsze zmiany w Ustawie OOŚ dotyczące raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i karty informacyjnej przedsięwzięcia
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach po zmianach w prawie
- Kary za nieprzestrzeganie warunków decyzji środowiskowych i perspektywa ich kwestionowania
Przerwa kawowa
Regulacje dotyczące formalno-prawnego przygotowania inwestycji
- Realizacja inwestycji mogącej znacząco oddziaływać na środowisko (w tym na obszarze Natura 2000) – ostatnie zmiany w prawie
- Praktyczne aspekty związane z zanieczyszczeniem powierzchni ziemi w kontekście przygotowania i realizacji inwestycji, w tym pozyskania decyzji środowiskowej i decyzji remediacyjnej
- Nowe prawo wodne w kontekście procesu inwestycyjnego, nowe obowiązki oraz ryzyka
- Praktyczne aspekty prowadzenia procesu inwestycyjnego przy udziale NGO
Przerwa na lunch
Wodnoprawne uwarunkowania realizacji inwestycji
- Transpozycja Ramowej Dyrektywy Wodnej a ocena oddziaływania na środowisko
- Plany gospodarowania wodami na obszarze dorzecza a realizacji inwestycji
- Ocena wodnoprawna jako nowy element przygotowania procesu inwestycyjnego
- Zreformowany system opłat za korzystanie z usług wodnych jako istotny czynnik przy planowaniu inwestycji
Praktyczne aspekty udziału stron oraz organizacji ekologicznych w postępowaniu w sprawie wydania decyzji środowiskowych
- Kiedy strony oraz organizacje ekologiczne mogą wziąć udział w postępowaniu?
- Jakie uprawnienia mają strony i organizacje ekologiczne w postępowaniu?
- Jak można się bronić przed wstrzymywaniem inwestycji przez uczestników postępowania?
- Co zrobić aby uzyskać decyzję środowiskową bez zbędnej zwłoki?
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Praktyczne aspekty procesu uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- W jaki sposób inwestor prawidłowo i sprawnie powinien złożyć wnioski planując realizację przedsięwzięcia ?
- Które organy administracyjne są zobowiązane do wydania decyzji środowiskowych?
- Jakie są wymagania oraz odpowiedzialność wobec osób składających dokumenty w celu przyznania decyzji środowiskowych ?
- Możliwości i przypadki zmian decyzji środowiskowych
Przerwa kawowa
Nowelizacja Kodeksu Postępowania Administracyjnego, a decyzje środowiskowe
- Akty prawne wpływające na uzyskanie decyzji środowiskowych
- Nowe uprawnienia dla inwestorów
- Możliwość uzupełnienia lub sprostowania wydanej decyzji
- Przeprowadzenie mediacji w celu wyjaśniania i rozważenia okoliczności faktycznych i prawnych spraw
Przerwa na lunch
Relacje pomiędzy Urzędami a Inwestorami – nowe prawa i obowiązki poszczególnych stron – panel dyskusyjny
Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Wpływ nowelizacji Ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie na postępowania przedsiębiorców
- Regulacje dotyczące formalno-prawnego przygotowania inwestycji
- Wodnoprawne uwarunkowania realizacji inwestycji
- Proces uzyskania decyzji środowiskowych
- Nowelizacja Kodeksu Postępowania Administracyjnego, a decyzje środowiskowe
- Relacje pomiędzy Urzędami a Inwestorami – nowe prawa i obowiązki poszczególnych stron – panel dyskusyjny
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Nowelizacja Ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, która weszła w życie w styczniu 2017 wprowadziła wiele istotnych modyfikacji w procesach inwestycyjnych w Polsce. Zmiany te odmieniają dotychczasowy kształt procedur oceny i uzgadniania środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych.
Na warsztacie poruszone zostaną kwestie związane z administracyjnymi karami pieniężnymi za nieprzestrzeganie warunków decyzji środowiskowych oraz jak się przed nimi ochronić, bądź też odwołać.
Analizie poddana będzie Ustawa o Prawie Wodnym, która wejdzie w życie do stycznia 2018 r. na decyzje środowiskowe. Eksperci opowiedzą o zmianach w Kodeksie postępowania administracyjnego KPA i ich wpływie na postępowanie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Uczestnictwo w warsztacie pomoże Państwu zdobyć praktyczną wiedzę, jak i również zaoszczędzić czas przy opracowaniu uzyskania decyzji, a co za tym idzie rozpoczęcia inwestycji. Celem warsztatu jest przedstawienie relacji pomiędzy Urzędami a Inwestorami.
Grupa docelowa:
Warsztat kierowany jest do osób odpowiedzialnych za uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji, a w szczególności do przedstawicieli działów ochrony środowiska, inwestycji i infrastruktury w firmach z sektora:
- energetycznego
- gazowniczego i naftowego
- ciepłowniczego
- przemysłowego
- telekomunikacyjnego
- transportu
- budowlanego
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 23.08.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 23.08.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Decyzje środowiskowe – praktyczne aspekty i nowe wyzwania dla inwestorów „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 04.08.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 23.08.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 23.08.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 24.09.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Decyzje środowiskowe – praktyczne aspekty i nowe wyzwania dla inwestorów (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 23.08.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 23.08.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.