Profesjonalne negocjacje ze Związkami Zawodowymi – zasady funkcjonowania i rozwiązywania konfliktów
Grupa tematyczna: HR i Kadry, Prawo, Doradztwo
Data: 03-04.03.2020r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
BLOK I
Partnerzy społeczni to brzmi dumnie
- Związek zawodowy jako reprezentant praw i interesów pracowniczych
- Pracodawcy i związki – oponenci czy sprzymierzeńcy (zbieżność beneficjentów, rozbieżność interesów)
- Pracodawcy a organizacje pracodawców
- Reprezentatywne organizacje związkowe
- Statut związku kluczem do jego efektywnego działania
Status działacza związkowego, jako gwarancja skuteczności dialogu
- Szczególna ochrona działacza związkowa – zakres
- Warunki nabycia statusu szczególnie chronionego
- Sama uchwała o objęciu szczególną ochrona to za mało
- Czasowe ramy szczególnej ochrony
Udział związków zawodowych w kształtowaniu wewnętrznych źródeł prawa pracy
- Związkowa koncepcja zawarcia układu zbiorowego a pozycja pracodawcy
- Negocjowanie układów zbiorowych przejawem prowadzenia dialogu
- Konstytutywna pozycja związków zawodowych wobec regulaminów
- Regulamin pracy a związek
- Fundusz socjalny a związek
Przerwa kawowa
BLOK II
Spór zbiorowy – instrument związku w prowadzeniu dialogu
- Pokojowe etapy sporu zbiorowego
- Zbieżność stanowisk – porozumienie
- Protokół rozbieżności
- Strajk – czy jest jeszcze miejsce na dialog
Rola związku w regulowaniu indywidualnych stosunków pracy
- Kogo i kiedy reprezentuje związek w indywidualnych sprawach pracowniczych
- Związek zawodowy wobec wypowiedzenia umowy
- Związek zawodowy wobec zmiany warunków zatrudnienia
- Związek zawodowy wobec kar porządkowych
Związek zawodowy wobec zwolnień grupowych
- Możliwości związku zawodowego w ustalaniu polityki zwolnień
- Możliwości kreatywnego oddziaływania związku na kształtowanie zatrudnienia w firmie
Związek zawodowy jako strażnik przestrzegania bhp w firmie
- Prawo związku do nadzoru nad warunkami pracy
- Udział związku z komisji bhp
- Społeczna inspekcja pracy – inicjatywa w rękach związku
Przerwa na lunch
BLOK III
Strażnicy poprawności działania związku
- Działalność związku sprzeczna z ustawą – kto i co może zrobić
- Działalność związku sprzeczna z zasadami współżycia społecznego
- Działalność związku a nadużycie prawa
- Nadużycie pozycji przez działacza związku – i co wtedy zrobić
Rady zakładowe i inne formy dialogu
- Pojęcie rady zakładowej w przepisach
- Europejskie rady zakładowe
- Pozainstytucjonalne formy dialogu
- Procedury informacyjno-konsultacyjne jako przejaw dialogu stron
- Informować i konsultować nie oznacza podejmować decyzje
Mnogość organizacji związkowych w firmie
- Kolejna organizacja – kolejny ból głowy pracodawcy
- Wielość organizacji służy dialogowi
- Wielość organizacji – mnogość członkostwa a powinności pracodawcy
Zakończenie I dnia
Rejestracja i poranna kawa
BLOK I
- Czym negocjacje handlowe różnią się od negocjacji ze związkami zawodowymi?
- Twoja siła charakteru i charyzma w pracy negocjatora
- Natura ludzka i jej wpływ na negocjacje
- Profil związkowca oraz przewodniczącego – dlaczego tak trudno się porozumieć?
- Myśl co mówisz a nie mów co myślisz podczas negocjacji! Zasady komunikacji w negocjacjach
- Praktyczna prezentacja technik oraz zasad prowadzenia negocjacji – analiza video case
- Perswazja i autorytet w negocjacjach ze związkami zawodowymi
- Magiczne triki i techniki? Takie rzeczy nie istnieją. To czy narzędzia zadziałają zależy od wielu czynników, które trzeba wziąć pod uwagę zanim się po nie sięgnie
- Jak negocjować kiedy brakuje zaufania?
Przerwa kawowa
BLOK II
- Strefa porozumień (ZOPA) – czyli czy mamy o czym rozmawiać ze związkami zawodowymi – analiza video case
- Gardzenie prawdą i faktami – dlaczego to takie frustrujące?
- Psychologia tłumu i wykorzystanie jej w akcjach związkowych
- O czym często negocjatorzy zapominają?
- Poważni partnerzy czy rozbrykane dzieciaki?
- Impas i postawa psa ogrodnika w negocjacjach – jak postępować z trudnymi ludźmi?
- Kto komu dokręci śrubę? W negocjacjach przegrywa ten, komu bardziej zależy
- Blef w negocjacjach, sposoby blefowania oraz wykrywania blefu
- Wywieranie wpływu na innych – czy można unikać manipulacji podczas negocjacji
- Perfidne ale skuteczne zagrywki wykorzystywane w trakcie negocjacji - analiza video case
Przerwa na lunch
BLOK III
- Dlaczego niewykorzystane sytuację szybko się mszczą?
- Po czyjej stronie jest litera prawa?
- Spór zbiorowy i co dalej?
- Pikieta pod oknami – co robić?
- Czarny PR względem zarządu
- Co mówi ustawa o rozwiązywaniu sporów zbiorowych i jak ją wykorzystać
- Zamykanie negocjacji o ile strony się dogadały – co może pójść nie tak?
- Podsumowanie szkolenia
- Zakończenie – podliczenie zdobytych punktów
- Sesja - pytania i odpowiedzi - analiza strategii stosowanych przez uczestników w grze na bazie osiągniętych wyników oraz zakończenie szkolenia
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Korzyści dla uczestnika:
Uczestnik po szkoleniu powinien wiedzieć, że:
- Każde negocjacje wymagają procedury startowej – a przygotowanie to praca ustawiczna
- Stres i emocje są naturalnymi elementami w tej pracy
- Związki nie chcą znać prawdy – czyli jak stosować technikę „Sztywnego nieobecnego” podczas negocjacji
- Działanie w afekcie wyklucza logiczne i racjonalne efekty
- Negocjacje to nie zawsze miła rozmowa, a słowna walka na argumenty
- Liderzy związkowi muszą mieć określony profil osobowości, bez którego nie utrzymają się na stanowisku przewodniczącego. Znajomość tego profilu ułatwia prowadzenie rozmów
Cel warsztatu:
- Przedstawienie zasad współpracy pracodawców jak i pracowników ze związkami zawodowymi narażonych na rozmowy negocjacyjne, respektowanie obowiązujących praw oraz wskazanie miejsca granicy.
- Metody pracy
- Dyskusja na przykładach
- Prezentacja multimedialna
- Warsztaty i ćwiczenia praktyczne
- Studium przypadku
Profil uczestnika:
- Kadra zarządzająca, menedżerowie, którzy chcą w poligonowym boju doświadczeń negocjacyjnych doszlifować swoje umiejętności
- Pracownicy działu HR
- Pozostałe osoby uczestniczące w rozmowach ze Związkami Zawodowymi
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 31.01.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 31.01.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Profesjonalne negocjacje ze Związkami Zawodowymi – zasady funkcjonowania i rozwiązywania konfliktów „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1295 zł + 23% VAT do 31.01.2020 r.
-
1495 zł + 23% VAT po 31.01.2020 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 02.03.2020 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Szkoleniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Szkolenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Profesjonalne negocjacje ze Związkami Zawodowymi – zasady funkcjonowania i rozwiązywania konfliktów (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 31.01.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 31.01.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.