Zarządzanie ryzykiem w sektorze finansowym - nowe wymogi Komitetu Bazylejskiego i EBA
Grupa tematyczna: Banki, Towarzystwa ubezpieczeniowe, Domy maklerskie, Towarzystwa funduszy inwestycyjnych, Finanse, Prawo
Tagi: EBA | CRDV/CRRII | finanse | bankowość
Data: 14-15.02.2022r.
Program
Rejestracja uczestników
Wytyczne w sprawie zarządzania wewnętrznego wydane przez EBA 2 lipca 2021 r. oraz efektywny nadzór korporacyjny w sektorze bankowym
- System zarządzania ryzykiem w świetle Rekomendacji Z
- Zasady zarządzania wewnętrznego, procesy oraz mechanizmy przewidziane w wytycznych EBA/GL/2021/05
Jan Gąsiorowski
Wolf Theiss
Klaudia Dąbrowska
Wolf Theiss
Przerwa
Dostosowanie polskiego sektora bankowego do wymagań rozporządzenia BMR
- Nowe wymogi dotyczące wskaźników referencyjnych
- Wskaźniki w Polsce - WIBOR, WKF i inne
Tomasz Mironczuk,
Instytut Rynku Finansowego
Przerwa
Reformy w zakresie standardowego podejścia do ryzyka kredytowego (CR-SA) i metody wewnętrznych ratingów ryzyka kredytowego (CR-IRB)
- Nowe regulacje dotyczące wymagań kapitałowych wobec banków
- Metody wykorzystywane do oceny ryzyka kredytowego
- Wewnątrzbankowy proces oceny adekwatności kapitału wewnętrznego
Przerwa
Taksonomia - kategoryzacja inwestycji ze względu na ich wpływ na środowisko
Anna Stachyrak
KPMG w Polsce
Zakończenie I dnia
Rejestracja uczestników
Korekta wyceny kredytowej (CVA)
- Ryzyko związane z korektą wyceny kredytowej (CVA)
- Zasady wyznaczania wymogu kapitałowego związanego z ryzykiem korekty wyceny kredytowej a rozporządzenie CRR
Przerwa
Ryzyko operacyjne w sektorze bankowym w świetle najnowszych standardów Komitetu Bazylejskiego (Bazylea IV)
- Wymogi kapitałowe z tytułu ryzyka operacyjnego
- Metody pomiaru ryzyka - porównanie BIA, TSA i AMA z SA
Katarzyna Majer-Gębska
Sadkowski i Wspólnicy
Polskie ustawodawstwo a ewolucja wymogów Komitetu Bazylejskiego
- Porównanie najważniejszych wymogów nakładanych na instytucje finansowe - od Basel I do Basel IV
- Idea jednolitego nadzoru bankowego w Unii Europejskiej - nowe narzędzia dla organów nadzoru
- Wdrożenie porozumienia Bazylea III i Bazylea IV - wyzwania dla polskiego ustawodawstwa
Aleksandra Rudzińska
Clifford Chance
Zakończenie II dnia
Opis wydarzenia
Dynamiczne zmiany legislacyjne w obszarze zarządzania ryzykiem finansowym wymagają stałej aktualizacji wiedzy. Dostosowanie się do skomplikowanych standardów ustalonych przez EBA oraz Komitet Bazylejski stanowi wyzwanie. Nasi eksperci rozwieją wątpliwości w strategicznych dla branży finansowej zagadnieniach, takich jak: output floor, wewnętrzne modele oceny ryzyka aktywów, wewnątrzbankowy proces oceny adekwatności kapitału wewnętrznego, system zarządzania ryzykiem w świetle Rekomendacji Z czy dostosowanie polskiego sektora bankowego do wymagań rozporządzenia BMR. Poruszymy również temat reform w zakresie standardowego podejścia do ryzyka kredytowego (CR-SA), metod wewnętrznych ratingów ryzyka kredytowego (CR-IRB), korekty wyceny kredytowej oraz ewolucji wymogów Komitetu Bazylejskiego na przestrzeni ostatnich lat.
Główne zagadnienia:
- Rekomendacja Z
- Output floor w porozumieniu Bazylea
- Taksonomia - kategoryzacja inwestycji ze względu na ich wpływ na środowisko
- Ryzyko operacyjne w sektorze bankowym w świetle najnowszych standardów Komitetu Bazylejskiego (Bazylea IV)
- Porównanie najważniejszych wymogów nakładanych na instytucje finansowe - od Basel I do Basel IV
Grupa docelowa:
Wydarzenie kierujemy do przedstawicieli sektora finansowego – banków, TFI, domów maklerskich, zakładów ubezpieczeń, instytucji płatniczych. Zapraszamy przede wszystkim dyrektorów, kierowników oraz specjalistów z działów: Compliance, Audytu, Ryzyka, Prawnego.
Udział w wydarzeniu daje 8 pkt dla adwokatów, 11 pkt dla radców prawnych.
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
M: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
Paulina Jaworska
Team Leader, Senior Project Manager
Conferences & Trainings Department
M: +48 535 300 442
e-mail: p.jaworska@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 28.01.2022 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 28.01.2022 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Zarządzanie ryzykiem w sektorze finansowym - nowe wymogi Komitetu Bazylejskiego i EBA „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
2 595 zł + 23% VAT
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 15.02.2022 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Zarządzanie ryzykiem w sektorze finansowym - nowe wymogi Komitetu Bazylejskiego i EBA (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 28.01.2022 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 28.01.2022 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.