Asertywność i komunikatywność w pracy asystentki
Grupa tematyczna: Rozwój osobisty
Data: 06.03.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Asertywność w pigułce
- Szacunek do siebie oraz szacunek do innych jako podstawa budowania partnerskich relacji w biznesie
- Czym jest asertywność i jak nie mylić jej z agresywnym stawianiem granic
- Co ma wspólnego asertywność w biznesie z autentycznością i dlaczego się opłaca
Przerwa kawowa
Znajomość i wyrażanie własnych potrzeb kluczem do asertywnych zachowań w biznesie
- Identyfikacja kluczowych potrzeb własnych w relacjach biznesowych
- Odkrycie strategii, dzięki którym zaspokajamy swoje potrzeby w relacjach w pracy – weryfikacja strategii konstruktywnych i niekonstruktywnych
Wyrażanie krytyki i niezadowolenia w taki sposób, aby nie stracić relacji biznesowych
- Przypomnienie struktury konstruktywnego komunikatu negatywnego
- Rozróżnianie faktów od opinii i interpretacji jako klucz do budowania porozumienia w pracy
- Wyrażanie próśb i oczekiwań w taki sposób, aby zwiększyć prawdopodobieństwo ich spełnienia. Kontrakt w biznesie
Przerwa na lunch
Reagowanie na krytykę uzasadnioną i nieuzasadnioną
- Rozróżnienie krytyki uzasadnionej vs nieuzasadnionej
- Konstruktywne reagowanie w sytuacji krytyki uzasadnionej – jak zachować się asertywnie i nie stracić relacji biznesowej
- Słowa – klucze w reagowaniu na krytykę nieuzasadnioną – jak asertywnie zachować się w sytuacji zarzutów np. ze strony klienta lub partnera biznesowego
Odmawianie innym
- Formuła skutecznej odmowy
- Słowa – klucze w odmawianiu, które pozwolą zachować dobre relacje w biznesie
Przerwa kawowa
Asertywne przyjmowanie uznania – czyli jak przyjmować feedback, aby czuć się prawdziwie docenioną
- 5 rzeczy, które robimy, aby nas nie doceniano w pracy
- Konstruktywne sposoby reagowania na wyrazy uznania płynące od szefa, współpracowników, klientów
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Metodologia:
Lekcje wideo na platformie SEDNO
Zajęcia warsztatowe z elementami wykładu interaktywnego
Praca indywidualna i praca w grupach
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:
„O asertywności mówi się w dzisiejszych czasach bardzo dużo, jednak często zapomina się, że nie jest to tylko umiejętność odmawiania czy krytykowania, ale przede wszystkim asertywność to autentyczność w działaniu i spójność między tym, co myślimy i jacy jesteśmy a tym, co robimy. Często myśląc o asertywności boimy się, że inni nie zrozumieją naszych intencji i przestaną nas lubić i cenić jako współpracowników czy partnerów biznesowych. Podczas tego szkolenia Uczestniczki nauczą się, jak być asertywną i jednocześnie zachować dobre relacje z ludźmi. Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem metody NVC Marshalla Rosenberga.„
AGNIESZKA SOWIŃSKA - WRÓBEL
trener,coach, konsultant projektów HR
Innowacyjna struktura szkolenia:
- Przed szkoleniem Uczestniczki otrzymują indywidualny dostęp do kursu online, który wprowadzi je w tematykę szkolenia (kurs video + ćwiczenia przeszkoleniowe + baza inspiracji). Kurs będzie na platformie: www.sedno.agnieszkawrobel.pl
- Po przejściu szkolenia online Uczestniczki są poproszone o wypełnienie krótkiej ankiety, w której piszą, jakie kwestie są dla nich kluczowe do wyjaśnienia podczas spotkania „na żywo” oraz piszą o przykładzie ze swojego życia, który chciałyby poruszyć na szkoleniu – na bazie tych przykładów zostanie opracowany szczegółowy program, aby każda sprawa mogła być poruszona na szkoleniu.
- Udział w szkoleniu stacjonarnym – skupiamy się na ćwiczeniu konkretnych technik i umiejętności. Dzięki wprowadzeniu w temat przez kurs online mamy czas na wyjaśnienie wszystkich wątpliwości.
- Jeszcze 3 miesiące po szkoleniu Uczestniczki mają dostęp do kursu online. Mogą dzięki temu przypomnieć sobie omawiane treści. Platforma daje też możliwość zadawania pytań grupie / trenerowi.
Czego dowiesz się na szkoleniu:
- Czym jest asertywność i jak nie mylić jej z agresywnym stawianiem granic?
- Znajomość i wyrażanie własnych potrzeb kluczem do asertywnych zachowań – jak poznać te potrzeby, jak o nie dbać, jak o nich mówić, by zostały właściwie zrozumiane.
- Wyrażanie krytyki i niezadowolenia w taki sposób, aby nie stracić relacji – jak formułować komunikat negatywny, jak formułować prośbę o zmianę zachowania, by zwiększyć prawdopodobieństwo jej spełnienia.
- Reagowanie na krytykę uzasadnioną i nieuzasadnioną.
- Odmawianie innym w taki sposób, aby zrozumieli nasze intencje i byśmy zachowali partnerskie relacje.
- Asertywne przyjmowanie uznania – czyli jak przyjmować feedback, aby czuć się prawdziwie docenioną.
Co zyska Twój pracodawca?
Asertywność zapobiega wypaleniu zawodowemu i zwiększa zadowolenie z pracy. Powoduje to wzrost efektywności pracownika i jego zaangażowania.
- asertywny pracownik w pierwszej kolejności dba o interesy pracodawcy
- jest otwarty na nowe relacje biznesowe, co może przełożyć się na realne zyski firmy
- asertywna pracownik potrafi wyznaczyć priorytety i zadbać o ich relizację
- asertywny pracownik chętniej podzieli się trudnościami ze swoim przełożonym
Grupa docelowa:
Adresatami szkolenia są osoby, których charakter pracy wiąże się z koniecznością pracy z klientami. Zapraszamy sekretarki, asystentki, office managerów oraz wszystkie inne osoby chcące poznać techniki i narzędzia dające możliwość skutecznej i asertywnej komunikacji.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 07.02.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 07.02.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Asertywność i komunikatywność w pracy asystentki „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 195 zł + 23% VAT do 07.02.2018 r.
-
1 395 zł + 23% VAT po 07.02.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 05.03.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Asertywność i komunikatywność w pracy asystentki (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 07.02.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 07.02.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.