Ceny transferowe - kluczowe zmiany i dobre praktyki
Grupa tematyczna: Grupy kapitałowe, Centrum usług wspólnych
Data: 10-11.12.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Rewolucyjne zmiany w cenach transferowych
- Zmiany w strukturze dokumentacji TP
- Nowe progi
- Mechanizm określania progów dokumentacyjnych
- Wprowadzenie kategorii transakcji
- Nowe zasady rozliczeń z podmiotami powiązanymi
Przerwa kawowa
Praktyczne strony przygotowywania dokumentacji TP oraz związane z tym problemy
- Nowe definicje
- Próg istotności
- Dłuższe terminy
- Zagraniczny masterfile
- Nowy formularz TP-R
- Standardy OECD
Przerwa na lunch
Kontrole w obszarze cen transferowych
- Zwiększona intensywność - jakie lata i jakie transakcje są kontrolowane
- Jakie praktyczne konsekwencje mogą ponieść podatnicy
- Wymagana dokumentacja
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Planowanie transakcji z uwzględnieniem zasad ustalania cen transferowych
- Aktualne podejście do metod
- Safe harbour – uproszczenia dla niektórych usług, m.in. zarządczych i marketingowych
- Analiza porównawcza. Narzędzie planowania transakcji
Przerwa kawowa
Ryzyka podatkowe w transakcjach wewnątrzgrupowych
- Najczęściej identyfikowane ryzyka przez organy podatkowe
- Ceny transakcji materialnych a ich wartość celna
- Ryzyko dotyczące narzutu na koszty usług o niskiej wartości dodanej
- Transakcje usługowe – ryzyka w zakupie usług zarządzania
- Ryzyka podatkowe w przypadku refaktury – alokacja kluczy podziału
Przerwa na lunch
Zarządzanie ryzykiem podatkowym w zakresie cen transferowych
- Ryzyka podatkowe
- Czynniki kształtujące ryzyka
- Polityka cen transferowych
- Zarządzanie ryzykiem podatkowym
- Elementy systemu zarządzania ryzykiem
Zakończenie konferencji; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Nowe progi dokumentacyjne
- Kontrola organów podatkowych
- Korekty cen transferowych
- Interpretacja prawna
- Ryzyka podatkowe
- Polityka cen transferowych
- Ryzyko dotyczące usługi o niskiej wartości dodanej
Dlaczego warto wziąć udział w konferencji:
Gdy przedsiębiorstwa nadal dostosowują się do zmian z 2017 roku, Ministerstwo Finansów wprowadza kolejną nowelizację w przepisach dotyczących cen transferowych. Częste zmiany w tym zakresie powodują, że zagadnienia podatkowe związane z transakcjami w ramach grup kapitałowych rodzą coraz to gorętsze dyskusje. Aby rozwiać powstałe wątpliwości, Eksperci na organizowanym przez Nas wydarzeniu przeanalizują m.in. planowane rewolucje w obrębie zmian cen transferowych, których praktyczne wdrożenie planowane jest na styczeń 2019 roku. Ponadto dowiedzą się Państwo jakie są praktyczne strony przygotowywania dokumentacji TP oraz związane z tym problemy. Dodatkowo omówiona zostanie kwestia zgodności zapisów, kryterium istotności, obliczanie wartości transakcji i interpretacja prawna. Przedstawione zostaną nowe zasady rozliczeń z podmiotami powiązanymi oraz aktualne podejście do metod ustalania cen transferowych. Na koniec Prelegenci wytłumaczą jakie ryzyka podatkowe Państwu najczęściej grożą oraz w jaki sposób nimi zarządzać.
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy:
Konferencję kierujemy do przedstawicieli Grup Kapitałowych. W szczególności do Dyrektorów, Kierowników oraz Specjalistów z działów:
- Finansowych
- Cen Transferowych
- Podatkowych
- Księgowych
- Operacyjnych
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 09.11.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 09.11.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Ceny transferowe - kluczowe zmiany i dobre praktyki „Konferencji” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Konferencji
-
Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Konferencji wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 29.10.2018 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 09.11.2018 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 09.11.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Konferencji obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Konferencji, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 09.12.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Ceny transferowe - kluczowe zmiany i dobre praktyki (dalej: „Konferencja”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Konferencja odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Konferencji i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Konferencji.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Konferencji i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Konferencji, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 09.11.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 09.11.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Konferencji, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Konferencja odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Konferencji.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Konferencja, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Konferencji o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Konferencji, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Konferencji.