Ceny transferowe – prawidłowe przygotowanie analizy porównawczej
Grupa tematyczna: Grupy kapitałowe
Data: 28.05.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Analiza porównawcza w kontekście regulacyjnym i orzeczniczym
- Wytyczne OECD w zakresie sporządzania analizy porównawczej
- Polskie przepisy prawa podatkowego regulujące zasady sporządzania analizy porównawczej
- Wymogi dotyczące prezentacji analizy porównawczej
- Analiza porównawcza w dotychczasowych interpretacjach i orzecznictwie sądów administracyjnych
Przerwa kawowa
Jaką metodologię analizy danych porównawczych przyjąć? - case study
- Pożyczka otrzymana od podmiotu finansowego:
- Proces doboru podmiotów porównywalnych
- Porównywalność transakcji
- Czynniki porównywalności dla transakcji finansowych
- Dobór i dostępność danych porównawczych
- Opis zgodności warunków transakcji z warunkami, które ustaliłyby podmioty niezależne
- Usługi zarządzania nabywane od podmiotu powiązanego:
- Transakcja kontrolowana – grupowanie oraz podział badanych usług
- Wybór strony sprawdzanej
- Ustalenie zakresu porównywalnych podmiotów oraz porównywalnych transakcji
- Czynniki porównywalności dla usług o charakterze niematerialnym
- Dobór i dostępność danych porównawczych
- Opis zgodności
Przerwa na lunch
Prawidłowe przygotowanie analizy porównawczej – najczęstsze błędy, wątpliwości, wyzwania
- Z jakich baz danych korzystać
- Jaki wskaźnik PLI wybrać dla celów analizy
- Agregacja transakcji dla celów analizy
- Jakie elementy uwzględnić
- Polskie vs zagraniczne dane porównawcze
- Brak danych porównawczych / opis zgodności
- Przykładowe analizy danych porównawczych
- Praktyka organów podatkowych w zakresie weryfikacji analiz
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Opis wydarzenia
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:
W dniu 15 marca 2018 roku Minister Finansów podpisał Rozporządzenie w sprawie wydłużenia terminów realizacji obowiązków dokumentacyjnych i sprawozdawczych z zakresu dokumentacji lokalnej i grupowej, oraz na złożenie oświadczenia o sporządzeniu dokumentacji i sprawozdania CIT‑TP/PIT‑TP.
Oznacza to, że podatnicy będą mieli maksymalnie dodatkowe pół roku na wywiązanie się z nałożonych na nich wymogów raportowych w zakresie cen transferowych.
Jednym z obowiązków jest sporządzenie nowego elementu dokumentacji cen transferowych w postaci analizy porównawczej, której celem jest porównanie danych o transakcjach z podmiotami powiązanymi i danych dotyczących podmiotów niezależnych ze wskazaniem źródła tych danych. Jest to wymóg, który najczęściej wzbudza liczne wątpliwości.
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w spotkaniu „Ceny transferowe – prawidłowe przeprowadzenie analizy porównawczej” podczas którego dowiedzą się Państwo, jak właściwie przeprowadzić analizę porównawczą oraz jak uniknąć błędów, które można popełnić podczas procesu jej przygotowania.
Grupa docelowa:
Szkolenie kierowane jest przedstawicielom Grup Kapitałowych. W szczególności zapraszamy Dyrektorów, Specjalistów oraz Kierowników z:
- Działów Finansowe
- Działów/Biur Cen Transferowych
- Działów Podatkowych
- Działów Księgowych
- Działów Analiz Ekonomicznych
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 09.05.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 09.05.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Ceny transferowe – prawidłowe przygotowanie analizy porównawczej „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 595 zł + 23% VAT do 09.05.2018 r.
-
1 895 zł + 23% VAT po 09.05.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 27.05.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Ceny transferowe – prawidłowe przygotowanie analizy porównawczej (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 09.05.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 09.05.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.