Common Reporting Standard – problematyka wdrażania w Instytucjach Finansowych
Grupa tematyczna: Banki, Towarzystwa ubezpieczeniowe, Domy maklerskie, Towarzystwa funduszy inwestycyjnych, Finanse
Data: 22-23.03.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Ustawa o wymianie informacji podatkowych z innymi krajami – zakres implementacji CRS w Polsce
- obszar przedmiotowy i podmiotowy związany z wdrażaniem CRS
- różnice między projektami wdrażającymi CRS – założenia, uwagi zgłoszone przez podmioty rynku (Związek Banków Polskich, Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami, Izba Domów Maklerskich, Konfederacja Lewiatan) i ich uwzględnienie w ustawie
- aktualny katalog definicji oraz klasyfikacja instytucji finansowych według nowych standardów – w tym instytucje depozytowe, instytucje powiernicze i podmioty inwestujące
wpływ regulacji CRS na ustawę FATCA
Przerwa kawowa
Stosowanie procedur należytej staranności w odniesieniu do rachunków finansowych
- kategorie rachunków – katalog definicji (w tym rachunki istniejące i nowe)
- funkcjonowanie automatycznej wymiany informacji o rachunkach raportowanych
- identyfikacja rachunków przejściowych – analiza porównawcza rachunków
- zasady zgłaszania danego rachunku jako rachunku nieudokumentowanego
Przerwa na lunch
Obowiązki Instytucji Finansowych w obszarze monitorowania informacji o posiadaczach rachunków finansowych
- gromadzenie dokumentacji dotyczącej oświadczeń o rezydencji podatkowej posiadaczy rachunków oraz osób kontrolujących
- kwalifikacja pracownika instytucji finansowej jako opiekuna klienta oraz określenie jego zadań
- najczęstsze błędy w oświadczeniach – identyfikacja, monitorowanie i ich usuwanie
- wider approach – obowiązki pozyskiwania informacji od rezydentów państw niebędących aktualnie krajami, które wdrożyły CRS
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Dostosowanie do regulacji pod kątem gromadzenia i przesyłania dużych ilości danych
- rejestr dokonywanych czynności i ich udostępnianie
- outsourcing usług i korzystanie z rozwiązań podmiotów trzecich
Przerwa kawowa
Składanie oświadczeń CRS przez pełnomocnika
- oświadczenie wiedzy a oświadczenie woli
- dopuszczalne formy pełnomocnictw
- dopuszczalność i ograniczenia w składania oświadczeń CRS przez pełnomocnika
Przerwa na lunch
Stosowanie zasad należytej staranności w odniesieniu do obowiązków sprawozdawczych
- od kogo zbieramy oświadczenia - brak progów – różnica w stosunku do FATCA
- obowiązek złożenia oświadczenia oraz sposób jego złożenia
- zakres zbieranych danych w oświadczeniu – różnica w stosunku do FATCA
- sporządzanie informacji o rachunkach raportowanych na podstawie wzoru opracowanego przez Ministerstwo Finansów (powiązania między polami, najczęstsze rodzaje błędów)
- funkcjonowanie ogólnoeuropejskiej bazy danych
Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Ustawa o wymianie informacji podatkowych z innymi krajami – zakres implementacji CRS w Polsce
- Stosowanie procedur należytej staranności w odniesieniu do rachunków finansowych
- Obowiązki Instytucji Finansowych w obszarze monitorowania informacji o posiadaczach rachunków finansowych
- Dostosowanie do regulacji pod kątem gromadzenia i przesyłania dużych ilości danych
- Stosowanie zasad należytej staranności w odniesieniu do obowiązków sprawozdawczych
- Kontrola raportujących Instytucji Finansowych
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
15 grudnia 2016 r. miało miejsce I czytanie na posiedzeniu Sejmu, rządowego projektu ustawy z 7 października 2016 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi krajami, który ma za zadanie wdrożenie w Polsce wypracowanej przez OECD regulacji - Common Reportig Standard.
Celem wprowadzenia Standardu jest zwiększenie skuteczności działań instytucji finansowych przeciwko oszustwom podatkowym, ograniczenie ryzyka podwójnego opodatkowania oraz przypadków unikania płatności w kraju macierzystym. Dla podmiotów rynku finansowego oznacza to szereg nowych obowiązków i procedur do wypełnienia. Aby usprawnić implementację standardów OECD przez instytucje finansowe, zostało zorganizowane wydarzenie, które w praktyczny sposób przedstawi konieczne działania, jakie należy podjąć aby rzetelnie wywiązać się z nowych obowiązków.
Prelegenci skupią się przede wszystkim na najbardziej problematycznych aspektach:
- stosowaniu zasad należytej staranności w odniesieniu do rachunków – tych istniejących oraz nowych
- identyfikacji, monitorowaniu i usuwaniu błędów w oświadczeniach klientów
- budzących wątpliwości sytuacjach w relacji z klientami
- dostosowaniu do regulacji pod kątem gromadzenia i przesyłania dużych ilości danych
- różnicach pomiędzy Euro-FATCA/CRS a FATCA (m.in. odmiennościach w zakresie pozyskiwanych oświadczeń, weryfikacji statusu Klientów, zasad i zakresu raportowania).
Wydarzenie to również doskonała okazja do konsultacji najbardziej newralgicznych kwestii związanych z implementacją, zarówno z Ekspertami, jak również z pozostałymi Uczestnikami warsztatu.
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do przedstawicieli instytucji finansowych – banków, domów maklerskich i towarzystw funduszy inwestycyjnych.
W szczególności zapraszamy Pracowników:
- departamentów prawnych
- departamentów compliance
- departamentów kontrolingu
- departamentów nadzoru
- departamentów obsługi klienta
Zapraszamy także Przedstawicieli kancelarii prawnych oraz firm doradczych.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 15.02.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 15.02.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Common Reporting Standard – problematyka wdrażania w Instytucjach Finansowych „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 01.02.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 15.02.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 15.02.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 21.03.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Common Reporting Standard – problematyka wdrażania w Instytucjach Finansowych (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 15.02.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 15.02.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.