Czarny pas Project Managera – metodyka 6-Sigma w zarządzaniu projektami
Grupa tematyczna: Project Management
Data: 12-13.03.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Projektowanie strumienia wartości (VSM)
- Strumień wartości – a właściwie, co to takiego?
- Mapowanie i definiowanie aktualnych procesów biznesowych
- Projektowanie stanu przyszłego i definiowanie głównych ról zgodnie ze strumieniem wartości
- Interdyscyplinarne zespoły obsługujące strumień wartości
Przerwa kawowa
Identyfikacja przebiegu wartości w procesach biurowych i usługowych
- Wariantowość przepływu aktywności w procesach biurowych i usługowych
- Techniki grupowania zadań i unifikacja przepływów
- Identyfikowanie kluczowych czynności
- Lean Office w procesach biurowych (5S w biurze, 5S w komputerze)
- Lean Office na produkcji
- Wybór technik zarządzania wizualnego
Projektowanie systemu ssącego oraz eliminacja wąskich gardeł dla procesów
- Projektowanie sygnałów wizualnych i ustalenie optymalnego typu systemu ssącego dla organizacji
- Ustalenie zasad podejmowania decyzji – krytyczne spojrzenie na powszechne praktyki
- Faza 1. Identyfikacja ograniczeń
- Faza 2. Zapewnienie widoczności ograniczeń
- Faza 3. Ustalenie limitów
- Faza 4. Monitorowanie systemu
Przerwa na lunch
Wykorzystanie głosu klienta (VoC) na rzecz wzrostu jakości wyników procesów
- Czym jest Głos Klienta (VoC)
- Wartość postrzegana przez klienta
- Całkowita satysfakcja Klienta – jak ja zapewnić w procesach biznesowych i projektach zmian?
- Narzędzia do śledzenia i pomiaru satysfakcji klienta
- Oczekiwania Klienta a zdolność procesów biznesowych do ich zaspokajania
- Wpływ miary VoC na strategię biznesową
Zakończenie pierwszego dnia
Lean w zarządzaniu projektami
- Podejście klasyczne do zarządzania projektami a podejście Lean
- Co się właściwie zmienia? – pryncypia Lean w zarządzaniu projektami
- Metodyka zarządzania projektami Lean Project Management
- Iteracyjne wytwarzanie produktów usługowych w Lean
- Projektowanie usług zgodnie z metodą wytwórczą 3P
Przerwa kawowa
Narzędzia i techniki Lean
- Zapobieganie problemom – analiza przyczyn i skutków wad FMEA
- Analiza Pareto
- Metoda Why-why
- System naprowadzania
- Listy kontrolne
- Narzędzia liczące
- Poka Yoke
- Cykl DMAIC
- Definiowanie sekwencji
- Wskaźniki istotnych warunków
- System wykrywania niewłaściwego miejsca
- SIX-SIGMA – czym jest i jak ją wykorzystać w praktyce
Zastosowanie Lean w różnych działach nowoczesnej organizacji – case study
- Doskonalenie procesów sprzedaży i marketingu
- Doskonalenie procesów w dziale zakupów
- Doskonalenie procesów w działach finansowych
- Doskonalenie procesów w dziale rachunkowości
- Doskonalenie procesów w dziale obsługi Klienta
- Doskonalenie procesów w dziale HR
Przerwa na lunch
Projekty optymalizacji procesów – metodyka Lean SIX-SIGMA i cykl DMAIC w praktyce – warsztat symulacyjny oczami praktyka
- Etap Definiowania (D)
- Karta Projektu: definiowanie przyczyn powstawania problemów i opracowanie uzasadnienia wyboru zagadnienia z perspektywy Klienta i organizacji
- Opracowanie celu i harmonogramu projektu jakościowego
- Modelowanie procesu - SIPOC
- Orientacja na Klienta: czyli jak głos Klienta opisać w formie mierzalnej i wykorzystać wiedzę do wdrożenia usprawnień
- Etap Pomiaru (M)
- Kluczowe wskaźniki procesu (KPI): czyli w jaki sposób należy patrzeć na proces, aby identyfikować problemy
- 4 kroki do zbierania danych (definicja operacyjna, źródła i typy danych, analiza systemu pomiarowego, próbki losowe)
- Analiza czynników wpływające na niespełnienie oczekiwań Klientów
- Miary jakościowe: sposoby opisu zbiorów danych i wyników obserwacji procesów
- Graficzna prezentacja wyników: obiektywny sposób prezentacji wyników
- Etap Analizy (A)
- Szukanie głównych przyczyn problemu (istota burzy mózgów)
- Analiza statystyczna procesu czyli co trzeba zrobić, aby wiedzieć o swoim procesie wszystko
- Mapowanie procesu: zapis obserwacji procesu w formie graficznej (istota GEMBA)
- Analiza dodawanej wartości (podstawy filozofii LEAN):gdzie i jak zaobserwować elementy generujące straty i nie dodające wartości w naszych procesach
- Analiza ryzyka i krytycznych elementów procesu
- Etap usprawniania (I) i sterowania (C)
- Kluczowe aspekty związane z wdrażaniem zmian w procesach
- Utrzymywanie ciągłości działania nowych standardów
- Uwzględnienie aspektów społecznych podczas projektowanych zmian
- Sterowanie wdrożeniem i wdrożenie idei ciągłego podnoszenia jakości w przyszłości
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
Celem głównym warsztatów jest przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu systemowego zarządzania procesami w oparciu o metodykę Six-Sigma i cykl usprawniania procesów DMAIC, tak aby finalnie organizacja stała się bardziej efektywna i wydajna.
Ideą przyświecającą opracowanie tego interaktywnego, opartego na wielu przykładach biznesowych warsztatu było jasne i precyzyjne przedstawienie szczupłego myślenia w procesach, których nadrzędnym celem jest dostarczenie wartości dodanej dla klientów.
Lean to lepsze, wydajniejsze procesy biznesowe dopasowane do uwarunkowań i oczekiwań klientów wewnętrznych definiowanych przez poszczególne departamenty, działy, zespoły świadczące usług w ramach danej organizacji.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:
W ramach szkolenia „Metodyka 6-sigma w zarządzaniu projektami” wychodzimy poza stereotyp kojarzący koncepcję Lean Management i 6-sigma jedynie z procesami produkcyjnymi. Pokazujemy jak każde działanie jest elementem większego procesu, w którym można zastosować wszystkie zasady i techniki optymalizacyjne nowoczesnego zarządzania projektami.
Wiodącym celem warsztatów jest omówienie metod, narzędzi oraz technik szczupłego zarządzania Lean oraz praktyczne przybliżenie metodyki Lean Six-Sigma oraz cyklu DMAIC do realizacji procesów biznesowych.
To bogate kompendium wiedzy na temat większości narzędzi stosowanych w kształtowaniu szczupłej organizacji opartej o konkretne przykłady i argumentację trenera pozwoli Twojej organizacji osiągnąć lepsze wyniki i sprostać dynamicznie zmieniającym się oczekiwaniom rynku.
Metody szkoleniowe:
Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera w optymalizacji procesów biznesowych w firmach usługowych. Podczas szkolenia będą wykorzystywane następujące techniki szkoleniowe:
- Prezentacja multimedialna i miniwykład,
- symulacje biznesowe,
- konsultacje indywidualne,
- studia przypadków, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału z perspektywy własnej organizacji.
Grupa docelowa:
Kierownicy wyższego i średniego szczebla, w tym dyrektorzy, kierownicy i menadżerowie, a także osoby zajmujące się wdrażaniem nowoczesnych systemów zarządzania i osoby zajmujące się usprawnieniami procesów w projektach.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 20.02.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 20.02.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Czarny pas Project Managera – metodyka 6-Sigma w zarządzaniu projektami „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 395 zł + 23% VAT do 20.02.2018 r.
-
1 795 zł + 23% VAT po 20.02.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 11.03.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Czarny pas Project Managera – metodyka 6-Sigma w zarządzaniu projektami (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 20.02.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 20.02.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.