Deweloper vs klient - problematyka relacji i aktualne wyzwania
Grupa tematyczna: Branża deweloperska
Data: 20-21.06.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Rola kontrolna banku w obszarze relacji z deweloperem
- Zasady przepływu informacji między deweloperem a bankiem
- Dokumentacja związana z finansowaniem inwestycji przedstawiana w banku z perspektywy dewelopera - najczęstsze problemy
Przerwa kawowa
Ustawa deweloperska – problemy praktyczne i kierunki zmian proponowane przez UOKIK
- Wybrane problemy praktyczne związane ze środkami ochrony nabywców lokalu mieszkalnego
- Informacje odnośnie możliwych zmian w ustawie deweloperskiej – najistotniejsze założenia i wątpliwości, propozycje zmian
Przerwa na lunch
Problematyka relacji konsumenta z deweloperem
- Trudności konsumentów w relacjach z deweloperem
- dot. dochodzenia roszczeń
- dot. problemu opóźnień i wydania lokalu
- Odpowiedzialność dewelopera za stwierdzone wady fizyczne lokalu
- Ochrona interesu dewelopera w relacjach z klientem
- Kodeks dobrych praktyk w relacjach klient-deweloper
Jak problemy z płynnością finansową dewelopera wpływają na relacje z klientem? (case study)
- Wskazanie środków zaradczych w tej sytuacji
Zakończenie pierwszego dnia
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Rejestracja i poranna kawa
Relacje z klientem, a bezpieczeństwo jego danych
- Obowiązki informacyjne dewelopera względem klienta, które wynikają z Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych
- Ryzyko związane z niedostosowaniem procesów dewelopera dotyczące przetwarzania danych klienta
- Mitygacja ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych klientów przez dewelopera
Przerwa kawowa
Obowiązki informacyjne dewelopera względem klienta
- Prospekt informacyjny - jak zrobić to dobrze?
- Uregulowanie rodzajów umów oraz opłat rezerwacyjnych w prospekcie informacyjnym
- Przedstawienie klientowi kompleksowych informacji o projekcie inwestycji, o postępach prac, a także instrukcji o zasadach prowadzenia prac konserwacyjnych i eksploatacji
Przerwa na lunch
Trudności z tworzeniem umów deweloperskich
- Klauzule abuzywne w dokumentacji
- dot. wad technicznych
- dot. kwestii wynagrodzeń dotyczących pośredników oraz naliczania kar umownych
- dot. interpretacji umowy
- dot. prawa własności
- odmawianie prawa do odstąpienia od umowy
- Informacje dotyczące: mieszkaniowego rachunku powierniczego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej
- Określenie warunków odstąpienia od umowy deweloperskiej
Zakończenie konferencji; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Kwestie dotyczące umów deweloperskich - realne problemy w dokumentacji
- Stanowisko Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - możliwe propozycje zmian w prawie
- Problematyka relacji konsument - deweloper
- Problemy płynności finansowej dewelopera i ich wpływ na relacje z klientem
- Ustawa o ochronie danych osobowych, a wyciek danych klientów
- Realne problemy dotyczące przekazywania informacji
- Kontrola Banku i jego wpływ na przekaz informacji w relacji inwestor-bank
Dlaczego warto wziąć udział w konferencji:
Dyskusje na temat relacji dewelopera z bankiem są stale prowadzone przez specjalistów. Pochylimy się nad tematem dot. kwestii prawnych, dokumentacji, realnych problemów dotyczących informowania klienta. Spojrzymy także na problem relacji dewelopera z bankiem, dokumentacji związanej z finansowaniem inwestycji oraz komunikacji z konsumentem. Specjaliści z tej dziedziny przekażą wiedzę dot. bezpieczeństwa danych klientów, powiedzą jak ograniczyć ryzyko upadłości oraz opowiedzą o kontroli banków. W obliczu możliwej zmiany w ustawie deweloperskiej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skupimy się nad nowymi, proponowanymi przepisami Urzędu. Zastrzeżenia do rodzaju aktywizacji regulatora ma wielu przedsiębiorców ze spółek deweloperskich, zarzucając, że działania mogą wpłynąć na konkurencyjność ofert w branży.
Grupa docelowa:
Konferencja jest skierowana do firm deweloperskich, w szczególności dyrektorów oraz kadry menadżerskiej działów prawnych, sprzedaży, i obsługi klienta. Ponadto adresatami warsztatów są także kancelarie prawne, firmy budowlane oraz firmy doradczo-konsultingowe działające na rynku nieruchomości.
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.05.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.05.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Deweloper vs klient - problematyka relacji i aktualne wyzwania „Konferencji” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Konferencji
-
Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Konferencji wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 21.05.2018 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 21.05.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Konferencji obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Konferencji, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 19.06.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Deweloper vs klient - problematyka relacji i aktualne wyzwania (dalej: „Konferencja”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Konferencja odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Konferencji i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Konferencji.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Konferencji i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Konferencji, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.05.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.05.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Konferencji, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Konferencja odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Konferencji.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Konferencja, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Konferencji o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Konferencji, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Konferencji.