Dochodzenie roszczeń w przypadku powstania szkody w branży TSL
Grupa tematyczna: Transport - spedycja - logistyka
Data: 05.03.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Reklamacje w świetle prawa krajowego i międzynarodowego - praktyczne aspekty
Ten segment wykładu poświęcony jest problemom związanym z szeroko pojętymi reklamacjami w transporcie na podstawie regulacji krajowych jak i międzynarodowych. Temat ten budzi wiele wątpliwości w praktyce, pomimo dość precyzyjnych przepisów prawa krajowego, dotyczących procesu dochodzenia roszczeń w związku z powstałą szkodą. Dlatego też w tej części szkolenia zostaną omówione w szczególności poniższe tematy:
- Skutki reklamacji dla procesu dochodzenia roszczeń w krajowym i międzynarodowym prawie przewozowym
- Forma reklamacji – rozporządzenie reklamacyjne
- Najczęstsze błędy postępowania reklamacyjnego
- Przykład reklamacji i odpowiedzi na reklamację
Przerwa kawowa
Kary umowne w umowie transportowej
Zapisy dotyczące kar umownych w transporcie są powszechnie stosowane. Jednak nie wszystkie kary umowne możliwe są do wyegzekwowania, ze względu na często popełniane błędy przy formułowaniu umowy. Dlatego segment ten poświęcony zostanie kwestiom takim jak:
- Funkcja kary umownych w umowach transportowych
- Zasady naliczania kar umownych oraz ich prawidłowe potrącanie
- Orzecznictwo w zakresie kar umownych stosowanych w umowach transportowych
- Nieważność kar umownych zastrzeganych w umowach transportowych
Przerwa na lunch
Skuteczna obrona przed roszczeniami z tytułu umowy przewozu
W przypadku konstruowania zapisów umowy dotyczącej przewozu towarów, każdy element może mieć znaczący wpływ na późniejsze etapy w trakcie jej realizacji. W związku z tym bardzo istotnym jest zabezpieczenie swoich interesów w umowie tak, aby uniknąć możliwości pociągnięcia do odpowiedzialności. Z tego powodu w tej części szkolenia należy omówić przede wszystkim:
- Wykorzystanie zaradczych środków prawnych – konstrukcja umowy
- Rodzaje szkód – case study
- Niedopełnienie obowiązków (np. lokalizacyjnych, terminowych oraz związanych z normami dostawy)
- Odpowiedzialność stron umowy transportowej
Odpowiedzialność przewoźnika na gruncie przepisów prawa przewozowego oraz Konwencji CMR, dochodzenie roszczeń na drodze postępowania sądowego
Przewóz towarów zawsze wiąże się z ryzykiem powstania szkody. Przepisy prawa krajowego i międzynarodowego określają zasasady kształtowania się odpowiedzialności z tego tytułu. W tym miejscu należy jednak wskazać, iż w określonych przypadkach możliwym jest uniknęcie negatywnych konsekwencji. Dlatego też w tej części szkolenia zostaną omówione w szczególności poniższe tematy:
- Zasady ogólne
- Możliwość uwolnienia się od odpowiedzialności
- Przewóz sukcesywny
- Terminy dochodzenia roszczeń
Szkody wystepujace w transporcie morskim z przykładami
Celem prezentacji jest przedstawienie specyfiki morskiego transportu towarów i wyjaśnienie podstawowych zagadnień z tym związanych. Po tym panelu uczestnik szkolenia będzie potrafił wskazać źródło przepisów związanych z zaistniałą szkodą w transporcie morskim oraz pozna ogólną procedurę dochodzenia roszczeń jakie obowiązują w transporcie morskim.
- Objaśnienie szczególnego charakteru transportu morskiego, w tym także przewozów multimodalnych.
- Najważniejsze źródła prawa w transporcie morskim - Reguły Hasko-Visbijskie i Kodeks morski.
- Zakres i podstawy odpowiedzialności w transporcie morskim.
- Zgłaszanie roszczeń w transporcie morskim.
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Reklamacje to bardzo częsty element związany z realizacją umowy przewozu, a przy tym przysparzający wiele różnorakich problemów obu stronom umowy.
Podczas spotkania dowiedzą się Państwo m.in.:
- Jakie są skutki złożenia reklamacji dla procesu dochodzenia roszczeń w krajowym i międzynarodowym prawie przewozowym?
- Na czym polegają najczęstsze błędy postępowania reklamacyjnego?
- Jak konstruowane powinny być reklamacje oraz odpowiedzi na nie?
- Z czym wiążą się roszczenia regresowe między uczestnikami procesu transportowego?
- Jak konstruowane są kary umowne w przewozie?
- Jak kształtuje się odpowiedzialność przewoźnika na gruncie przepisów prawa przewozowego oraz Konwencji CMR
- W jaki sposób skutecznie obronić się przed roszczeniami z tytułu umowy przewozu?
Grupa docelowa:
Zachęcamy do udziału w warsztacie dyrektorów, kierowników i specjalistów z działów:
- Logistyki
- Spedycji
- Transportu
- Reklamacji
- Prawnych
- Operacyjnych
- Planowania
- Zaopatrzenia
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 09.02.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 09.02.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Dochodzenie roszczeń w przypadku powstania szkody w branży TSL „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 595 zł + 23% VAT do 09.02.2018 r.
-
1 895 zł + 23% VAT po 09.02.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 04.03.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Dochodzenie roszczeń w przypadku powstania szkody w branży TSL (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 09.02.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 09.02.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.