Dystrybucja produktów inwestycyjnych zgodnie z wymogami MiFID II i MiFIR – nowe i zmodyfikowane obowiązki
Grupa tematyczna: Banki, Domy maklerskie, Finanse, TFI
Data: 16-17.06.2021r.
Program
Rejestracja uczestników
MiFID II oraz ESG - nowe i zmodyfikowane obowiązki
- Wymogi w zakresie zarządzania produktami – obowiązki producenta i dystrybutora ze szczególnym uwzględnieniem nowego stanowiska UKNF w sprawie zarządzania produktowego oraz wytycznych ESMA
- Czego możemy się spodziewać w kontekście MiFID II/ESG w najbliższym czasie?
- Na co należy zwrócić szczególną uwagę?
- Czego oczekują teraz organy nadzoru?
Piotr Zbyszyński,
Linklaters
Przerwa
Dystrybucja produktów zgodnie z MiFID II i PRIIPs
- Regulowanie wzajemnych stosunków pomiędzy TFI a dystrybutorem – dobre praktyki zawierania umów na dystrybucję tytułów uczestnictwa
- Praktyczne aspekty stosowania reżimu „zachęt”
- Określanie grup docelowych
- Polityka regulacyjna KNF w zakresie ochrony klientów na rynku finansowym
- Badanie odpowiedniości i adekwatności
Piotr Żelek,
Radca prawny
Przerwa
Zmiana dyrektywy w sprawie rynków instrumentów finansowych w celu ożywienia gospodarczego UE po pandemii COVID-19
- Nowe zasady przekazywania informacji klientom w formacie elektronicznym
- Klient profesjonalny a detaliczny – zmiany dotyczące oceny odpowiedniości i adekwatności instrumentów oraz sprawozdawczości
- Dobór produktów i usług inwestycyjnych na gruncie zmian wytycznych MiFID II oraz ESMA Guidelines
Marcin Traczyk,
SSW Pragmatic Solutions
Błędy w produktach MiFID II i PRIIPS a whistleblowing
- Funkcja whistleblowingu w instytucjach finansowych
- Ochrona prawna whistleblowerów
Jan Stappers,
WhistleB
Zakończenie I dnia warsztatów
Rejestracja uczestników
Zmiany legislacyjne w systemie raportowania transakcji MiFID/MiFIR
- Rozszerzenie zakresu wymogów sprawozdawczych na przedsiębiorstwa UCITS i ZAFI
- Stosowanie międzynarodowych standardów: identyfikatorów podmiotów prawnych (LEI), międzynarodowych numerów identyfikacyjnych papierów wartościowych (ISIN) i klasyfikacji instrumentów finansowych (CFI)
- Włączenie dodatkowych elementów danych w celu wykluczenia podwójnego zgłaszania tych samych informacji na poziomie krajowym
- Informacje o kategoriach klientów MiFID II
- Transakcje dotyczące zleceń zagregowanych
Klaudia Dąbrowska,
Wolf Theiss w Warszawie
Przerwa
Opinie i sprawozdania ESMA z 2021 roku
- Opinia ESMA dotycząca stosowania sankcji administracyjnych i karnych na podstawie MiFID II / MiFIR
- Większe uprawnienie dla właściwych organów krajowych w celu zwiększenia skuteczności ich postępowań egzekucyjnych
- Zmiana obecnych wymogów dotyczących środków ostrożności MiFID II
- Sprawozdanie ESMA dotyczące ułatwienia transgranicznej dystrybucji funduszy
- Wdrażanie standardów technicznych (ITS) zgodnie z rozporządzeniem w sprawie transgranicznej dystrybucji środków
Grzegorz Boguski,
Kancelaria Matczuk Wieczorek i Wspólnicy
Przerwa
Produkty MiFID II i PRIIPs a wymagania wynikające z nowelizacji AML V
- Produkty MiFID II a wymogi dyrektywy AML V – środki bezpieczeństwa, identyfikacja i weryfikacja tożsamości klienta
- Identyfikacja beneficjenta rzeczywistego
Marta Dzieciuch,
Wolf Theiss
Zakończenie II dnia warsztatów
Opis wydarzenia
Grupa docelowa:
Warsztat kierowany jest do przedstawicieli TFI, banków oraz domów maklerskich. W szczególności zapraszamy Dyrektorów, Kierowników oraz Specjalistów z:
- Działów prawnych
- Działów compliance
- Działów zarządzania ryzykiem
- Działów zarządzania aktywami
- Działów finansowych
- Działów produktów detalicznych, inwestycyjnych
- Działów nadzoru
- Działów strukturyzowanych produktów inwestycyjnych
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Patrycja Nowak
Knowledge Broker
Knowledge Brokers Department
M: +48 535 200 890
e-mail: p.nowak@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
Paulina Jaworska
Senior Project Manager
Conferences & Trainings Department
M: +48 535 300 442
e-mail: p.jaworska@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 25.05.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 25.05.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Dystrybucja produktów inwestycyjnych zgodnie z wymogami MiFID II i MiFIR – nowe i zmodyfikowane obowiązki „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 25.05.2021 r.
-
2 395 zł + 23% VAT po 25.05.2021 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 16.06.2021 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Dystrybucja produktów inwestycyjnych zgodnie z wymogami MiFID II i MiFIR – nowe i zmodyfikowane obowiązki (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 25.05.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 25.05.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.