MiFID II - nowe wymogi nałożone na przedsiębiorstwa energetyczne
Grupa tematyczna: Energetyka
Data: 21.03.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Wprowadzenie – Dyrektywa MIFID II, Rozporządzenie MIFIR, nowelizacja Ustawy o obrocie instrumentami finansowymi
Przerwa kawowa
Rozszerzenie definicji instrumentów finansowych
- Towarowe i egzotyczne instrumenty pochodne
- Uprawnienia do emisji CO2
Wyłączenia ze stosowania MIFID II
- Zawieranie transakcji na własny rachunek
- Działalność dodatkowa
- Usługi inwestycyjne wewnątrzgrupowe
- Wyłączenia specjalistyczne (operatorzy instalacji, operatorzy systemów)
- Praktyczne konsekwencje zmian w włączeniach w stosunku do MIFID
Przerwa na lunch
Limity pozycji i raportowanie pozycji
Powiązanie i wzajemne relacja MIFID II/MIFIR – REMIT – EMIR – MAR
- Zakres stosowania
- Informacja poufna - zakaz wykorzystania, dozwolone wykorzystanie
- Poddawanie informacji poufnej do wiadomości publicznej
- Listy osób mających dostęp do informacji poufnej
- Manipulacja na rynku
- Transakcje osób wykonujących funkcje zarządcze
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Nowelizacja Ustawy o obrocie instrumentami finansowymi
- Towarowe i egzotyczne instrumenty pochodne
- Zawieranie transakcji na własny rachunek
- Praktyczne konsekwencje zmian w włączeniach w stosunku do MIFID
- Poddawanie informacji poufnej do wiadomości publicznej
Dlaczego warto wziąć udział w konferencji:
Dotychczas przedsiębiorstwa energetyczne były zbiorczo wyłączone spod zakresu przepisów o obrocie instrumentami finansowymi na podstawie tzw. „wyłączenia działalności dodatkowej”. Zgodnie
z założeniami pakietu MiFID II, który wszedł w życie 3 stycznia 2018 r. w celu skorzystania z tego samego wyłączenia te same przedsiębiorstwa będą musiały przeprowadzać testy ilościowe i składać zawiadomienia do Komisji Nadzoru Finansowego. Dodatkowo, wyzwaniem jest rozszerzona definicja instrumentu finansowego oraz limity pozycji na instrumenty finansowe.
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu dowiedzą się Państwo o:
- wyłączeniach ze stosowania MIFID II
- limitach pozycji i raportowaniu pozycji
- wzajemnych relacjach MIFID II/MIFIR – REMIT – EMIR – MAR
Grupa docelowa:
Szkolenie dedykowany jest przedstawicielom branży energetycznego. W szczególności serdecznie zapraszamy Dyrektorów, Kierowników, Specjalistów:
- z działów handlowych
- z działów finansowych
- ds. sprawozdawczości handlowej
- ds. zarządzania portfelem
- ds. REMIT
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 26.02.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 26.02.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W MiFID II - nowe wymogi nałożone na przedsiębiorstwa energetyczne „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 595 zł + 23% VAT do 26.02.2018 r.
-
1 895 zł + 23% VAT po 26.02.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 20.03.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem MiFID II - nowe wymogi nałożone na przedsiębiorstwa energetyczne (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 26.02.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 26.02.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.