Nabycie projektu deweloperskiego ready to build
Grupa tematyczna: Branża budowlana, Branża deweloperska
Data: 28.03.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Przenoszenie praw i obowiązków umów i praw do projektu oraz istotne zapisy umów nabycia części projektu lub projektu w części zrealizowanego
- Sposoby nabycia nieruchomości – umowy nabycia nieruchomości, przekształcenia podmiotów gospodarczych, współpraca w formie joint-venture
- Istotne zapisy umowy sprzedaży nieruchomości z gotowym projektem
- Zbycie części projektu lub projektu w toku realizacji – aspekty praktyczne, w tym podział nieruchomości i wykonanie zobowiązań przez użytkowników wieczystych
- Cesje umów z uczestnikami procesu budowlanego
Analiza prawna nieruchomości – na co zwrócić uwagę przy zakupie projektu „ready to build”
- Cel sporządzenia analizy prawnej nieruchomości z gotowym projektem i zakres dokumentów niezbędnych do jej wykonania
- Istotne zapisy umów z architektem i prawa autorskie
- Istotne zapisy umów wykonawczych i podwykonawczych
- Obciążenia nieruchomości
- Przeniesienie praw, pozwoleń i decyzji administracyjnych związanych z nieruchomością
Przerwa kawowa
Przenoszenie decyzji administracyjnych
- Decyzje przenaszalne i nieprzenaszalne
- Pozyskiwanie zgody na przeniesienia pozwolenia na budowę
- Przenoszalność zgód, opinii i uzgodnień
- Korzystanie z jednej decyzji przez kilka podmiotów łączenie, podział i przekształcenie a sukcesja administracyjnoprawna
- Odpowiedzialność przenoszącego za ewentualne prawne decyzji
Przerwa na lunch
Kwestie zapalne – jakie spory wynikać mogą z nabycia projektu „ready to build”
- Roszczenia przysługujące inwestorowi względem uczestników procesu budowlanego z tytułu wad projektowych i wykonawczych
- Podział odpowiedzialności pomiędzy inwestorów
- Prawa autorskie do projektu budowlanego i roszczenia z tym związane
- Wybrane zagadnienia odpowiedzialności inwestora (dewelopera) w stosunkach sąsiedzkich
- Case study
Dokumentacja budowy i praktyczne problemy na budowie
- Analiza techniczna projektu - najważniejsze kwestie
- Prawo budowlane, a przekazanie dziennika budowy
- Dokumentacji budowy w przypadku przejmowania zaawansowanej inwestycji przez nowego inwestora
- Case study
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Przenoszenie praw i obowiązków umów i praw do projektu oraz istotne zapisy umów nabycia części projektu lub projektu w części zrealizowanego
- Analiza prawna nieruchomości – na co zwrócić uwagę przy zakupie projektu „ready to build”
- Przenoszenie decyzji administracyjnych
- Kwestie zapalne – jakie spory wynikać mogą z nabycia projektu „ready to build”
- Dokumentacja budowy i praktyczne problemy na budowie
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Prowadzenie inwestycji budowlanej to niezwykle skomplikowany proces. W przypadku, gdy dochodzi do nabycia nieruchomości z projektem gotowym do realizacji lub do nabycia projektu w części zrealizowanego, należy dokonać szeregu czynności zabezpieczających interes inwestora. W szczególności należy zadbać o prawidłowe przeniesienie praw i obowiązków z wcześniej zawartych umów oraz o przeniesienie na nowego inwestora decyzji administracyjnych. W praktyce transakcje dotyczące przejęcia nieruchomości są problematyczne.
Wychodząc naprzeciw powyższym problemom, zapraszamy Państwa na warsztat, podczas którego nasi Eksperci podzielą się z Państwem kompleksową wiedzą dotyczącą problematycznych aspektów nabycia części lub całości projektu deweloperskiego z rozpoczętym, zaawansowanym lub zakończonym procesem inwestycyjnym.
Grupa docelowa:
Szkolenie jest adresowane przedstawicieli firm deweloperskich, w szczególności do pracowników działów:
- inwestycji
- przygotowania i realizacji inwestycji
- rozwoju
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 24.02.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 24.02.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Nabycie projektu deweloperskiego ready to build „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 195 zł + 23% VAT do 24.02.2017 r.
-
1 495 zł + 23% VAT po 24.02.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 27.03.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Nabycie projektu deweloperskiego ready to build (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 24.02.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 24.02.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.