Objęcie przedsiębiorców przepisami o ochronie konsumentów z perspektywy rynku usług finansowych
Grupa tematyczna: Banki, Towarzystwa ubezpieczeniowe, Prawo
Tagi: bank | leasing | SKOK | pożyczka | inwestycje | ubezpieczenia | faktoring
Data: 13.03.2020r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Ogólna architektura zmian w kodeksie cywilnym (stan prawny po 1 czerwca 2020 r.)
- Klauzule abuzywne, rękojmia, prawo do odstąpienia
- Cel wprowadzenia zmian i zakres zastosowania
- Kluczowe zagadnienia problemowe
- Kompetencje organów administracji: uprawnienia Prezesa UOKiK, KNF, Rzecznika Finansowego
Zakaz stosowania klauzul abuzywnych w umowach z indywidualnymi przedsiębiorcami
- Segmentacja klienta z perspektywy podmiotów rynku finansowego
- Przesłanki abuzywności postanowień umownych
- Stosowanie dorobku orzecznictwa TSUE i polskich sądów wypracowanego na kanwie spraw konsumenckich
- Eliminowanie klauzul abuzywnych
Przerwa kawowa i networking
Przegląd typowych klauzul abuzywnych dla modeli biznesowych
- Klauzule abuzywne w umowach finansowania: kredytu, pożyczki i leasingu
- Klauzule abuzywne w umowach ustanawiających zabezpieczenie (zastaw, przewłaszczenie)
- Klauzule modyfikacyjne na potrzeby zmian umów, regulaminów i cenników
- Znaczenie rejestru klauzul abuzywnych
Prawo do odstąpienia w umowach zawieranych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
- Zakres zastosowania przepisów ustawy o prawach konsumenta regulujących prawo do odstąpienia
- Umowy dot. usług finansowych
- Prawo do odstąpienia a obowiązki informacyjne proferentów
- Wykonanie prawa do odstąpienia – aspekty praktyczne
Przerwa na lunch
Spory sądowe i skutki stwierdzenia nieuczciwego postanowienia umownego
- Skutki stwierdzenia abuzywności postanowień umownych
- Uzupełnienie luk w umowie
- Kontrola incydentalna
- Obowiązujące od listopada 2019 r. zmiany wynikające z nowelizacji k.p.c.
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Copyright © MM Conferences S.A. 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Opis wydarzenia
W 2020 r. jednoosobowi przedsiębiorcy zyskają, w określonych sytuacjach, uprawnienia konsumenckie. Jest to rezultat wchodzących w życie zmian w kodeksie cywilnym oraz ustawie o prawach konsumenta. Nowe regulacje będą stosowane do umów zawieranych od 1 czerwca 2020 r. i będą kluczowe dla usługodawców oferujących swoje towary i usługi osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, dla których zawierana umowa nie będzie miała zawodowego charakteru. Przed tą datą należy zatem ustalić, czy oferowane umowy mają dla klientów charakter zawodowy. W dalszej kolejności należy zweryfikować stosowane wzorce umowne (regulaminy, tabele opłat itp.), aby wykluczyć klauzule abuzywne. W szczególności należy dokonać przeglądu postanowień przewidujących dodatkowe opłaty, kary umowne, a także zweryfikować tzw. klauzule modyfikacyjne. W celu zapoznania się ze wszystkimi zawiłościami nowych przepisów, serdecznie zapraszamy na warsztat, który poprowadzą nasi Eksperci, przedstawiając Państwu wymagania i obowiązki, jakie wynikać będą z nowego otoczenia prawnego, zwłaszcza z perspektywy podmiotów rynku finansowego.
Główne zagadnienia:
- Ogólna architektura zmian w kodeksie cywilnym (stan prawny po 1 czerwca 2020 r.)
- Kompetencje organów administracji: uprawnienia Prezesa UOKiK, KNF, Rzecznika Finansowego
- Przegląd typowych klauzul abuzywnych dla modeli biznesowych
- Klauzule modyfikacyjne na potrzeby zmian umów, regulaminów i cenników
- Zakres zastosowania przepisów ustawy o prawach konsumenta regulujących prawo do odstąpienia
- Spory sądowe i skutki stwierdzenia nieuczciwego postanowienia umownego
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy przedstawicieli instytucji finansowych: banków, SKOK-ów, firm leasingowych, pożyczkowych, inwestycyjnych, ubezpieczeniowych, czy faktoringowych. Szkolenie kierujemy do następujących działów:
- produktowy,
- prawny,
- compliance,
- obsługa reklamacji.
Copyright © MM Conferences S.A. 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 24.02.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 24.02.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Objęcie przedsiębiorców przepisami o ochronie konsumentów z perspektywy rynku usług finansowych „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 595 zł + 23% VAT do 24.02.2020 r.
-
1 895 zł + 23% VAT po 24.02.2020 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 12.03.2020 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Szkoleniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Szkolenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Objęcie przedsiębiorców przepisami o ochronie konsumentów z perspektywy rynku usług finansowych (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 24.02.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 24.02.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.