
Ochrona informacji przy współpracy branżowej zgodnej z prawem konkurencji
Grupa tematyczna: Grupy kapitałowe, Prawo
Data: 16-17.10.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Prawnokonkurencyjne ograniczenia w przekazywaniu poufnych informacji w toku współpracy między przedsiębiorcami oraz inne ryzyka z tym związane
- Rozgraniczenie między zakazaną a dozwoloną wymianą informacji
- Case study – wybrane orzecznictwo organów ochrony konkurencji
- Kształtowanie współpracy między podpisaniem umowy przedwstępnej, a zamnięciem transakcji, w szczególności ryzyko kar za przedwczesną integrację (tzw. gun jumping)
- Instrumenty służące minimalizacji ryzyk prawnokonkurencyjnych np.kształtowanie współpracy w ramach due diligence (Red Data Room), tzw. clean team
Przerwa kawowa
Ochrona przed bezprawnym naruszaniem tajemnicy przedsiębiorstwa
- Udostępnianie informacji - działanie antykonkurencyjne vs czyn nieuczciwej konkurencji
- Ochrona przed bezprawnym naruszaniem tajemnicy przedsiębiorstwa – aktualny stan prawny
- Ochrona przed bezprawnym naruszaniem tajemnicy przedsiębiorstwa – aktualna praktyka rynkowa
- Ochrona przed bezprawnym naruszaniem tajemnicy przedsiębiorstwa – stan prawny od 2018 roku określony dyrektywą 2016/943 w sprawie ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa
Przerwa na lunch
Współpraca handlowa – wymiana informacji z partnerami, współpracownikami i firmami w kanale dystrybucji
- Prawo konkurencji a łańcuch dystrybucji produktów
- Współpraca w ramach joint venture – wymiana informacji pomiędzy współudziałowcami
- Stowarzyszenia branżowe, analizy rynkowe i ryzyka konkurencyjne
- Czy informacja jest mieniem przedsiębiorstwa? Jaka jest wartość biznesowa informacji handlowych?
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Wpływ unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na sporządzanie umów oraz dokumentacji
- Nowe obowiązki przedsiębiorców będące następstwem RODO
- Wzorce umowne według standardów wynikających z RODO
- Udostępnianie danych kontrahentów i klientów na nowych zasadach
- Aktualizacja umów powierzenia – wprowadzanie aneksów i załączników pod reżimem RODO
Przerwa kawowa
Wymiana informacji handlowych pomiędzy przedsiębiorcami w ocenie organów ochrony konkurencji
- Wymiana informacji handlowych pomiędzy konkurentami oraz charakterystyka tak wymienianych informacji
- Udostępnianie informacji handlowych w ramach umów o współpracę
- Informacje handlowe w łańcuchu dostaw oraz ich celowe udostępnianie za pośrednictwem podmiotu trzeciego (e-books, AC Treuhand, VM Remonts)
- Publiczne komunikaty oraz sygnalizacja cen (Woodpulp, sprawa żeglugi kontenerowej)
- Praktyczne sposoby minimalizowania ryzyka oraz dystansowania się od udziału w niedozwolonych praktykach (Archer Daniels Midland, Toshiba)
Przerwa na lunch
Dochodzenie roszczeń z tytułu niedozwolonej wymiany informacji
- Instytucja „private enforcement” - indywidualne uprawnienia odszkodowawcze dla przedsiębiorców
- Zakres podmiotowy – kto może dochodzić odszkodowania
- Implementacja dyrektywy private enforcement – ułatwienia dla poszkodowanych
- Odpowiedzialność za naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa
Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Ryzyka i ograniczenia w przekazywaniu informacji poufnych
- Ochrona przed bezprawnym naruszaniem tajemnicy przedsiębiorstwa
- Współpraca handlowa – wymiana informacji z partnerami, współpracownikami i firmami w kanale dystrybucji
- Wpływ Rozporządzenia RODO na sporządzanie umów i ich aktualizację
- Wymiana informacji handlowych pomiędzy przedsiębiorcami w ocenie organów ochrony konkurencji
- Dochodzenie roszczeń z tytułu niedozwolonej wymiany informacji
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
W ostatnim czasie można zaobserwować wzmożoną aktywność organów antymonopolowych w monitorowaniu potencjalnych naruszeń Prawa konkurencji w zakresie wymiany informacji pomiędzy podmiotami funkcjonującymi na rynku. Jest to spowodowane coraz bardziej specyficznymi i zaawansowanymi interakcjami pomiędzy przedsiębiorcami. W przypadku wymiany poufnych informacji handlowych istnieje ryzyko naruszenia Prawa konkurencji. Taka wymiana zmniejsza transparentność rynku, zwiększa ryzyko konkurencyjne i stwarza podstawy do koordynacji zachowań pomiędzy konkurentami. Należyta ochrona informacji przy współpracy branżowej stanowi bolączkę współczesnych przedsiębiorców. Dodatkowo w związku z bliskim terminem implementacji unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych przedsiębiorcy są zobowiązani do wprowadzenia nowych standardów w zakresie sporządzania umów i dokumentacji zewnętrznej.
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w wydarzeniu, podczas którego nasi Eksperci kompleksowo omówią m.in. prawnokonkurencyjne ograniczenia w przekazywaniu poufnych informacji w toku współpracy branżowej, wpływ Rozporządzenia RODO na sporządzanie i aktualizację umów i dokumentacji zewnętrznej. Poszerzą Państwo także swoją wiedzę w zakresie dochodzenia roszczeń za naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa.
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do przedstawicieli działów prawnych i sprzedaży zajmujących się szeroko pojętym Prawem konkurencji w tym wymianą informacji poufnych i ochroną danych osobowych. Zapraszamy w szczególności:
- Specjalistów
- Kierowników
- Dyrektorów
Copyright © MM Conferences S.A. 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 15.09.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 15.09.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Ochrona informacji przy współpracy branżowej zgodnej z prawem konkurencji „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 23.08.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 15.09.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 15.09.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 15.10.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Ochrona informacji przy współpracy branżowej zgodnej z prawem konkurencji (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 15.09.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 15.09.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.
Prowadzący

dr Antoni Bolecki
Radca Prawny, Kancelaria Wardyński i Wspólnicy

dr hab. Jan Byrski
Adwokat, Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Ewa Tabor-Maciejewska
Radca Prawny, Associate, Greenberg Traurig

Maciej Marek
Senior Associate, Dentons

Maciej Żelewski
Associate / Praktyka Life Sciences, Kancelaria Prawna Domański Zakrzewski Palinka

Marcin Alberski
Senior Associate w praktyce prawa konkurencji oraz Tech & Comms, Kancelaria Bird & Bird

Robert Gago
Radca Prawny, Partner, Greenberg Traurig
ZAUFALI NAM
























