Praktyczne aspekty zmian w przepisach prawnych dla TFI i Depozytariuszy
Grupa tematyczna: Banki, Towarzystwa funduszy inwestycyjnych, Finanse, Prawo
Data: 18-19.09.2019r.
Program
Rejestracja Uczestników; poranna kawa
Najnowsze zmiany prawne i ich zastosowanie w praktyce
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie zakresu, trybu i formy oraz terminów przekazywania KNF informacji przez firmy inwestycyjne i banki
- Projekt rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sposobu, trybu oraz warunków prowadzenia działalności przez towarzystwa funduszy inwestycyjnych z 26 kwietnia 2019 r.
Przerwa kawowa
Zmiany statutowe dla funduszy zamkniętych i ich wpływ na funkcjonowanie funduszy.
- Analiza prawna znanych publicznie przypadków naruszenia przez TFI obowiązków w zakresie treści lub zmiany treści Statutu albo informowania uczestników o znaczeniu określonych postanowień.
- Jak daleko sięga dowolność TFI w konstruowaniu statutów funduszy?
- Praktyczne ograniczenia w konstrukcji Statutów FIZ po 1 lipca 2019 roku.
- Statut, a treść pozostałych dokumentów i informacji przekazywanych inwestorom – w szczególności w zakresie umorzeń Certyfikatów Inwestycyjnych, konfliktów interesów oraz polityki inwestycyjnej.
Przerwa na lunch
Problematyka dematerializacji certyfikatów inwestycyjnych - aspekty praktyczne.
- Agent emisji i jego zadania w praktyce.
Oferowanie certyfikatów w świetle projektu ustawy o ofercie publicznej.
Zakończenie I dnia konferencji
Rejestracja Uczestników; poranna kawa
Konflikty interesów w zakresie wykonywania czynności towarzystwa, depozytariusza, agenta emisji oraz dystrybutora
- Obowiązek pozwania TFI przez depozytariusza.
Przerwa kawowa
Wycena funduszy inwestycyjnych w świetle nowych propozycji KNF.
- Projekt rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości funduszy inwestycyjnych z 7 lutego 2019 r.
- Propozycje KNF
- Praktyczne skutki proponowanych zmian
Przerwa na lunch
Raportowanie schematów podatkowych - case study.
Pracownicze Plany Kapitałowe- pierwsze doświadczenia.
Zakończenie konferencji; wręczenie certyfikatów Uczestnikom.
Opis wydarzenia
Po intensywnej pod względem legislacyjnym końcówce roku 2018 rynek inwestycyjny i finansowy czeka okres wdrażania przyjętych wytycznych. Druga połowa bieżącego roku to czas wyzwań stawianych przed Towarzystwami Funduszy Inwestycyjnych i Depozytariuszami.
Na naszej konferencji będą mieli Państwo okazję zapoznać się z praktycznymi aspektami zmian wprowadzonych po 1 lipca 2019 dotyczących dematerializacji certyfikatów inwestycyjnych i roli agenta emisji oraz wyjaśnione zostaną kwestie sporne w zakresie wykonywania czynności na linii depozytariusz- agent emisji- dystrybutor. Zaktualizujemy wiedzę dotyczącą najnowszych zmian prawnych dotyczących funkcjonowania firm inwestycyjnych i banków. Omówione zostaną zmian statutowych dla funduszy zamkniętych, zasady oferowania certyfikatów w świetle ustawy o ofercie publicznej, a także zmiany w wycenie funduszy inwestycyjnych w kontekście nowych propozycji KNF. Poruszone zostaną również kwestie związane z wprowadzeniem Pracowniczych Planów Kapitałowych.
Główne zagadnienia:
- Problematyka dematerializacji certyfikatów inwestycyjnych - aspekty praktyczne
- Wycena funduszy inwestycyjnych w świetle nowych propozycji KNF
- Oferowanie certyfikatów w świetle projektu ustawy o ofercie publicznej
- Zmiany statutowe dla funduszy zamkniętych i ich wpływ na funkcjonowanie funduszy
- Prawne i praktyczne aspekty projektu rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sposobu, trybu oraz warunków prowadzenia działalności przez towarzystwa funduszy inwestycyjnych z 26 kwietnia 2019 r
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 20.08.2019 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 20.08.2019 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Praktyczne aspekty zmian w przepisach prawnych dla TFI i Depozytariuszy „Konferencji” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Konferencji
-
Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Konferencji wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 06.08.2019 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 20.08.2019 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 20.08.2019 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Konferencji obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Konferencji, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 17.09.2019 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Konferencji obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Konferencji;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Rozwój nteligentnych systemów pomiarowych – aspekty prawne, technologiczne i bezpieczeństwo danych (dalej: „Konferencja”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Konferencja odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Konferencji i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Konferencji.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Konferencji i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Konferencji, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 20.08.2019 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 20.08.2019 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Konferencji, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Konferencja odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Konferencji.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Konferencja, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Konferencji o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Konferencji, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Konferencji.