Praktyczne aspekty funkcjonowania systemu compliance w sektorze energetycznym – aktualne problemy i możliwości rozwoju
Grupa tematyczna: Energetyka, Przemysł
Tagi: compliance | zarządzanie zgodnością | zarządzanie ryzykiem | przeciwdziałanie nadużyciom | sygnaliści
Data: 24-25.02.2020r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Zakres odpowiedzialności i funkcjonowania komórki compliance
- Tworzenie systemu compliance; koordynacja działań zarządzania zgodnością w obrębie spółki
- Motywacje tworzenia systemu compliance; z czego powinien się składać i dlaczego
- Dobre praktyki spółek notowanych na GPW - zastosowanie w praktyce
- Dyrektywa w sprawie ochrony osób zgłaszających przypadki naruszenia Prawa Unii
Przerwa kawowa
Przepływ informacji w obrębie systemu compliance
- Rola właściwych komórek; podział obowiązków między działami: prawnym, compliance, zarządzania ryzykiem, audytu, bezpieczeństwa i organami kontroli
- Umiejscowienie komórki compliance w związku z wdrożeniem jej w struktury, które wcześniej częściowo spełniały funkcje systemu zarządzania zgodnością
Zgłaszanie nieprawidłowości - kanały przyjmowania zgłoszeń i przebieg czynności następczych
- Omówienie środków wsparcia dla sygnalistów
- Dyrektywa w sprawie ochrony sygnalistów - co zmieni się w praktyce
Przerwa na lunch
Skuteczne metody komunikacji z pracownikami w kontekście postrzegania systemu compliance
- Relacje z Zarządami w kontekście działań komórki compliance
- Twardy compliance a kultura organizacyjna
- Compliance w komunikacji wewnętrznej
- Jak zapewnić pracownikom skuteczne szkolenia w zakresie compliance
Zakończenie I dnia
Copyright © MM Conferences S.A. 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Rejestracja Uczestników; poranna kawa
Zasady prowadzenia oraz przebieg audytu i wewnętrznego postępowania wyjaśniającego
- Pozytywne praktyczne aspekty funkcjonowania systemu zarządzania zgodnością
- Przykłady zapobiegania nieprawidłowościom i eskalacji problemu
Przerwa kawowa
Model trzech linii obrony – jak je budować i kontrolować
- Model COSO - zastosowanie w praktyce
- Jakie są luki w systemie; kto będzie je identyfikował i jak można im zapobiec
- Narzędzia służące ocenie ryzyka
Porównanie modeli compliance - przykłady wdrożeń
- Zasady identyfikacji wymagań prawnych obecnych i przyszłych w kontekście zarządzania ryzykiem – przykłady
- Rola compliance w kontekście regulacji sektorowych – jak przeciwdziałać nieprawidłowościom
Przerwa na lunch
Narzędzia wspierające zarządzanie komórką compliance
- Rola nowych technologii w systemie zarządzania zgodnością
- Weryfikacja informacji o kontrahentach; zasady kodeksu postępowania dla partnerów biznesowych
- Systemy monitorowania otoczenia prawnego
Zakończenie konferencji; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Copyright © MM Conferences S.A. 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Opis wydarzenia
W odpowiedzi na sygnały i sugestie płynące z rynku, postanowiliśmy zorganizować warsztaty compliance, dedykowane firmom reprezentującym branżę energetyczną. W ich trakcie wybitni Eksperci, posiadające wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu i koordynowaniu systemów zarządzania zgodnością, skupią się na praktycznej stronie tworzenia, zarządzania i współpracy z komórką compliance i w kompleksowy sposób omówią wszystkie problematyczne aspekty z tym związane. Podzielą się z Państem swoją wiedzą i doświadczeniami, poruszając takie zagadnienia jak: tworzenie systemu compliance i koordynacja działań zarządzania zgodnością w obrębie spółki, zakres odpowiedzialności i funkcjonowania komórki compliance, podział obowiązków między poszczególnymi działami działami czy zasady identyfikacji wymagań prawnych. Przedstawią także narzędzia wspierające zarządzanie systemem compliance oraz sprawdzone metody monitorowania i oceny ryzyka, m.in. model trzech linii obrony, model COSO, a także rosnącą rolę nowych technologii w zarządzaniu zgodnością. Do udziału w warsztatach zapraszamy przedstawicieli firm, które już wdrożyły system compliance w swoje struktury, jak też tych, które dopiero planują działania w tym kierunku.
Główne zagadnienia:
- Zakres odpowiedzialności i funkcjonowania komórki compliance
- Przepływ informacji w obrębie systemu compliance
- Model trzech linii obrony – jak je budować i kontrolować
- Skuteczne metody komunikacji z pracownikami w kontekście postrzegania systemu compliance
- Porównanie modeli compliance - przykłady wdrożeń
- Zgłaszanie nieprawidłowości - kanały przyjmowania zgłoszeń i przebieg czynności następczych
- Zasady prowadzenia oraz przebieg audytu i wewnętrznego postępowania wyjaśniającego
- Narzędzia wspierające zarządzanie komórką compliance
Grupa docelowa:
Do udziału w warsztatach zapraszamy osoby odpowiedzialne za tworzenie, zarządzanie i współpracę z komórką compliance, a także wszystkich zainteresowanych rozwijaniem swojej wiedzy w tym zakresie. Do udziału w warsztatach zapraszamy przedstawicieli firm, które już wdrożyły system compliance w swoje struktury, jak też tych, które dopiero planują działania w tym kierunku. Kierujemy je przede wszystkim do działów:
- Compliance
- Prawnych
- Audytu
- Kontrolingu
- Zarządzania ryzykiem
- Nadzoru właścicielskiego
Copyright © MM Conferences S.A. 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 23.01.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 23.01.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Praktyczne aspekty funkcjonowania systemu compliance w sektorze energetycznym – aktualne problemy i możliwości rozwoju „Konferencji” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Konferencji
-
Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Konferencji wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 10.01.2020 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 23.01.2020 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 23.01.2020 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Konferencji obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Konferencji, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 23.02.2020 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Konferencji obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Konferencji;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Praktyczne aspekty funkcjonowania systemu compliance w sektorze energetycznym – aktualne problemy i możliwości rozwoju (dalej: „Konferencja”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Konferencja odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Konferencji i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Konferencji.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Konferencji i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Konferencji, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 23.01.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 23.01.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Konferencji, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Konferencja odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Konferencji.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Konferencja, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Konferencji o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Konferencji, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Konferencji.