Praktyczne problemy ze stosowaniem REMIT – kontrole URE i uwagi ACER
Grupa tematyczna: Energetyka
Data: 11.06.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Praktyka wdrożenia regulacji REMIT i aktów wykonawczych do niej oraz stosowania Prawa energetycznego
- zasady ochrony danych
- czym jest informacja wewnętrzna i informacja podstawowa
- zarządzanie informacjami i przeciwdziałanie manipulacji informacjami
- zapobieganie nadużyciom na rynku
Przerwa kawowa
Problemy związane z rejestracją uczestnika rynku
- obowiązek rejestracji w krajowym rejestrze uczestników rynku
- konsekwencje braku wykonania obowiązku rejestracji w CEREMP lub dokonanie rejestracji w terminie
- przekraczającym termin wymagany przepisami prawa
- obowiązek złożenia formularza rejestracyjnego przed zawarciem transakcji (kto i gdzie należy zgłosić dane)
- warsztat - omówienie formularza rejestracyjnego, o którym mowa w art. 9 ust. 4 rozporządzenia 1227/2011
- najczęściej popełniane błędy:
- brak aktualizacji danych w CEREMP
- brak aktualnych pełnomocnictw dla użytkowników systemu CEREMP
- brak załączenia pełnomocnictw
- brak powiadomienia o zaprzestaniu działalności objętej REMIT
- brak powiadomienia o wykreśleniu przedsiębiorcy z KRS
- podanie niepełnych informacji w formularzu rejestracyjnym
- „dopisywanie się” aktualnego pełnomocnika spółki do konta poprzedniego pełnomocnika
Przerwa na lunch
Praktyka wykonania obowiązków raportowania transakcji (najczęstsze błędy)
- transakcje, co do których nie istnieje obowiązek rejestracji
- raportowanie transakcji na rynku OTC
- raportowanie transakcji na rynku pierwotnym i wtórnym
- raportowanie zmian transkacji
- pomyłki w kwalifikacji raportowania transakcji
- warsztat – jak wypełnić raport
- uwagi URE i ACER w zakresie błędów i nieprawidłowości przy raportowaniu
Kontrole przez URE w zakresie REMITu
- przygotowanie do kontroli
- postępowanie kontrolne
- postępowanie wyjaśniające
- kary administracyjne, karne i pieniężne
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Zapobieganie nadużyciom na rynku
- Problemy związane z rejestracją uczestnika rynku
- Praktyka wykonania obowiązków raportowania transakcji (najczęstsze błędy)
- Pomyłki w kwalifikacji raportowania transakcji
- Raportowanie zmian transakcji
- Warsztat – jak wypełnić raport
- Uwagi URE i ACER w zakresie błędów i nieprawidłowości przy raportowaniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
W związku z opublikowaniem Informacji Prezesa URE dotyczącej stosowania Rozporządzenia REMIT, na światło dzienne wyszło wiele błędów popełnianych przez przedsiębiorców działających na hurtowych rynkach energii i gazu. W praktyce szczególnie trudne dla przedsiębiorców rynku energii lub gazu okazuje się prawidłowe raportowanie transakcji zawieranych i zleceń realizowanych poza zorganizowanymi platformami obrotu (np. poza Towarową Giełdą Energii). Dotyczy ono kontraktów standardowych, dopuszczonych do obrotu na zorganizowanej platformie obrotu, jak i niestandardowych (czyli wszystkich pozostałych). Okazuje się, że już na etapie podjęcia decyzji co do konieczności zgłoszenia konkretnych umów, przedsiębiorcy mają liczne wątpliwości. Podobnie z kwalifikowaniem kontraktów jako standardowe lub niestandardowe. Problemy dotyczą również sposobu raportowania kontraktów. Mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia zebrane w okresie obowiązywania Rozporządzenia REMIT przygotowaliśmy szkolenie, podczas którego dowiedzą się Państwo jak wyeliminować popełniane błędy, nieprawidłowości oraz uchybienia, które stanowią naruszenie prawa, zagrożone wymierzeniem kary pieniężnej.
Grupa docelowa:
Szkolenie dedykujemy przede wszystkim do przedstawicieli firm energetycznych:
- Przedsiębiorstwa wytwarzające energię i gaz
- Spółki obrotu
- Spółki dystrybucyjne
- Spółki zajmujące się bilansowaniem handlowym
Do kadry zarządzającej , dyrektorów, kierowników oraz specjalistów z następujących działów:
- Handlowy
- Sprzedaży
- Zarządzania portfelem
- Regulacji
- Umów
Spotkanie dedykowane jest wszystkim podmiotom zainteresowanym zagadnieniami związanymi z hurtowym rynkiem energii.
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.05.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.05.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Praktyczne problemy ze stosowaniem REMIT – kontrole URE i uwagi ACER „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 595 zł + 23% VAT do 21.05.2018 r.
-
1 895 zł + 23% VAT po 21.05.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 10.06.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Praktyczne problemy ze stosowaniem REMIT – kontrole URE i uwagi ACER (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.05.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.05.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.