Prawo konkurencji - zagadnienia praktyczne w obszarze aktualnych wyzwań biznesowych
Grupa tematyczna: Grupy kapitałowe, Prawo
Data: 20.03.2019r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Tajemnica przedsiębiorstwa – ryzyka prawne i biznesowe po nowelizacji ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
- Nowa definicja tajemnicy przedsiębiorstwa
- Podwyższenie czy obniżenie poprzeczki dla przedsiębiorców chroniących informacje poufne - nowe ryzyka prawne i biznesowe dla przedsiębiorców?
- Metody ochrony informacji poufnych przez przedsiębiorców w obecnym stanie prawnym
- Pozyskanie informacji będącej tajemnicą przedsiębiorstwa jako czyn nieuczciwej konkurencji
- Wyjątki od zakazów związanych z naruszeniem tajemnicy przedsiębiorstwa
- Sankcje za popełnienie czynu nieuczciwej konkurencji związanego z tajemnicą przedsiębiorstwa
Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa w erze RODO
- Jakich informacji może żądać pracownik lub klient realizując prawo dostępu do swoich danych osobowych?
- Czy można odmówić realizacji prawa dostępu do danych osobowych ze względu na ochronę tajemnicy przedsiębiorstwa?
- Czy można nie zrealizować obowiązku informacyjnego w stosunku do osoby, której dane się przetwarza, ze względu na interes przedsiębiorcy?
- Jakie informacje na temat zautomatyzowanego podejmowania decyzji trzeba przekazać osobom, których dane są przetwarzane?
Przerwa kawowa
Prywatnoprawne dochodzenie roszczeń za naruszenie prawa konkurencji – jakie ryzyko prawne dla przedsiębiorców?
- Publicznoprawne a prywatnoprawne zagrożenia związane z naruszeniem prawa konkurencji - zróżnicowane ryzyka prawne i biznesowe
- Czy w Polsce jest szansa na rozwój prywatnoprawnego dochodzenie roszczeń za naruszenie prawa konkurencji?
- Kto może dochodzić roszczeń za naruszenie prawa konkurencji w postępowaniu cywilnym
- Szkoda antymonopolowa – wyliczenie wielkości odszkodowania
- Narzędzia prywatnoprawnego dochodzenia roszczeń - kluczowe rozwiązania
Przerwa kawowa
Programy competition compliance – jak sprawić, aby były skuteczne i dostosowane do charakterystyki przedsiębiorców
- Dlaczego warto wprowadzić program competition compliance
- Czemu ma zapobiegać skuteczny program competition compliance
- Indywidualne dostosowanie programów compliance do charakterystyki przedsiębiorców
- Składniki skutecznego programu competition compliance
- Etapy wprowadzania programu competition compliance
Prawo konkurencji a sektor e-commerce - ryzyka prawne i biznesowe oraz praktyczne przykłady
- E-commerce a prawo konkurencji – podstawowe ryzyka prawne i biznesowe
- Porozumienia wertykalne i horyzontalne w Internecie – kiedy powstaje ryzyko interwencji Prezesa UOKiK?
- Nowe narzędzia informatyczne do porównywania cen i kojarzenia transakcji – ułatwienie dla handlu, czy ograniczenie konkurencji?
- E-commerce a prawo konkurencji – case study
Rozporządzenie o geoblokowaniu - korzyści czy szkody dla konkurencji i konsumentów?
- Nakaz stosowania takich samych warunków sprzedaży w Unii Europejskiej a swoboda przedsiębiorczości
- Czy różne ceny na pewno są złe w obliczu innej siły nabywczej konsumentów w różnych krajach?
- Możliwy wzrost cen dla konsumentów z uboższych krajów Unii Europejskiej jako efekt rozporządzenia
- Jakie kroki muszą podjąć polscy przedsiębiorcy, aby dostosować się do wymogów rozporządzenia
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Copyright © MM Conferences S.A. 2019 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Opis wydarzenia
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie
Zapewnienie zgodności prowadzonej działalności z wymaganiami prawa konkurencji stanowi coraz ważniejszy element bezpieczeństwa a także wyzwanie dla działów prawnych. Efektywny system zarządzania ryzykiem naruszenia przepisów prawa ochrony konkurencji można osiągnąć jedynie poprzez prowadzenie skutecznych programów compliance.
Uczestnictwo w szkoleniu umożliwi Państwu skuteczne przygotowanie się do nowych przepisów. Nasi Eksperci przedstawią ułatwienia proceduralne dla poszkodowanych zawarte w ustawie oraz praktyczne problemy związane z pozyskiwaniem odszkodowania, które mogą Państwo napotkać. Specjaliści w praktycznej odsłonie przybliżą Państwu najczęstsze luki w systemach i procedurach oraz swoje uwagi, które pozwolą Państwu na wprowadzenie nowych standardów współpracy z kontrahentami.
Zostaną poruszone również kwestie dotyczące zmian w związku z wejściem w życie RODO oraz zmianą ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Uczestnictwo w wydarzeniu umożliwi Państwu poznanie nowych możliwości prawnych w obszarze zarządzania know-how spółki oraz pomoże w określeniu i dopasowaniu narzędzi niezbędnych w ochronie określonych kategorii danych. Podczas wydarzenia Eksperci odpowiedzą na pytania tj.:
- Jak identyfikować porozumienia niedozwolone?
- Czy wymiana informacji między konkurentami może stanowić naruszenie prawa?
- Podwyższenie czy obniżenie poprzeczki dla przedsiębiorców chroniących informacje poufne?
- Czy można odmówić realizacji prawa dostępu do danych osobowych ze względu na ochronę tajemnicy przedsiębiorstwa?
- Zapraszamy na praktyczne szkolenie obejmujące swą tematyką najważniejsze obszary prawa konkurencji.
Copyright © MM Conferences S.A. 2019 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.02.2019 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.02.2019 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Prawo konkurencji - zagadnienia praktyczne w obszarze aktualnych wyzwań biznesowych „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 595 zł + 23% VAT do 21.02.2019 r.
-
1 895 zł + 23% VAT po 21.02.2019 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 19.03.2019 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Szkoleniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Szkolenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Prawo konkurencji - zagadnienia praktyczne w obszarze aktualnych wyzwań biznesowych (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.02.2019 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.02.2019 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.