PSD2, IDD, RODO - nowe regulacje i obowiązki w relacji z Klientem ubezpieczeniowym
Grupa tematyczna: Towarzystwa ubezpieczeniowe
Data: 11-12.06.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Ochrona Klienta na nowych zasadach – rozbudowane obowiązki informacyjne towarzystw ubezpieczeniowych (RODO, IDD)
- Obowiązki informacyjne w praktyce – modelowy proces obsługi Klienta zgodnie z wymogami nowych przepisów
- Praktyczne i kluczowe rozwiązania w przekazywaniu informacji i dokumentacji przez dystrybutorów
- Przetwarzanie danych w ubezpieczeniach – agent, multiagent, broker – procesor czy administrator danych?
- Jaki problem mogą stanowić tzw.„niespolisowane” wnioski?
- Nowe zasady i problematyka przetwarzania danych wrażliwych
- Klient po wdrożeniu RODO – jakie zmiany zaszły w branży ubezpieczeniowej? - panel dyskusyjny
Przerwa kawowa
Wpływ regulacji na zmiany w oferowaniu produktów i usług firm ubezpieczeniowych
- Analiza potrzeb i wymagań Klienta jako nowy wymóg dla dystrybutorów ubezpieczeń – jak interpretować przepisy?
- Produkt „szyty na miarę” - jako obowiązek lepszego dopasowania oferty do potrzeb Klienta
- Jak zarządzać produktem ubezpieczeniowym po implementacji IDD?
- Funkcjonowanie produktów ubezpieczeniowych na nowych zasadach – interpretacje formalno-prawne
Przerwa na lunch
Nowe zasady dostępu do informacji o Kliencie – co można zyskać dzięki dyrektywie PSD2?
- PSD2 jako impuls do wprowadzenia dopasowanej oferty w odpowiedzi na potrzeby Klienta
- Dyrektywa PSD2 z punktu widzenia Klienta – jak zmieni się zakup polis?
- Możliwości współpracy z instytucjami finansowymi – banki, firmy pożyczkowe i leasingowe
Przerwa kawowa
Relacje Klient – towarzystwo ubezpieczeniowe przy udziale brokera w procesie likwidacji szkód
- Podstawy prawne działania brokera i jego rola w procesie ubezpieczeniowym
- Proces likwidacji szkody z udziałem brokera
- Najczęściej spotykane problemy w komunikacji Ubezpieczyciel - Klient
Zakończenie pierwszego dnia
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Rejestracja i poranna kawa
Wzrost świadomości Klienta ubezpieczeniowego w kontekście dyrektywy IDD
- Praktyczne aspekty dochodzenie praw Klienta ubezpieczeniowego
- Obiektywne doradztwo dystrybutora - metoda zarządzania konfliktem interesów
- Reklamacje według nowych zasad – nałożenie obowiązku rozpatrywania reklamacji na brokerów ubezpieczeniowych i multiagentów
- Pozasądowe rozwiązywanie sporów
Przerwa kawowa
Wpływ przepisów na różne modele dystrybucji ubezpieczeń
- Modele dystrybucji przy udziale różnych kanałów (direct, telefon, internet)
- Zdalna komunikacja z Klientem – możliwości wynikające z nowych przepisów
- „Klient” w ubezpieczeniach grupowych. Jak określić krąg adresatów obowiązków informacyjnych zgodnie z dyrektywą IDD?
Przerwa na lunch
Skutki naruszenia obowiązków przedkontraktowych w stosunku do Klienta
- Roszczenia cywilnoprawne
- Sankcje administracyjne
- Kiedy występuje zbieg sankcji?
- Jakie organy są uprawnione do kontroli naruszeń?
Przerwa kawowa
Dostępność do oferty produktowej przez Klientów – szanse i zagrożenia z punktu widzenia ubezpieczycieli
- Możliwości rozwoju branży ubezpieczeniowej - zawieranie pakietów produktowych, rozwój nowych ofert (w tym łączenie usług)
- Obowiązek ujawniania szczegółowych kosztów oferowanych produktów, w tym dystrybucji i wysokości prowizji agentów ubezpieczeniowych – kalkulacja zagrożeń związanych z przejściem Klienta do konkurencji
Zakończenie konferencji; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Ochrona Klienta na nowych zasadach – Rozbudowane obowiązki informacyjne towarzystw ubezpieczeniowych
- Wpływ regulacji na Zmiany w oferowaniu produktów i usług firm ubezpieczeniowych
- Nowe Zasady dostępu do informacji o Kliencie – co można zyskać dzięki nowym rozwiązaniom prawnym?
- Wzrost świadomości Klienta ubezpieczeniowego w kontekście najnowszych regulacji prawnych
- Wpływ przepisów na różne modele dystrybucji ubezpieczeń
- Nowe zasady dostępu do informacji o Kliencie – co można zyskać dzięki nowym rozwiązaniom prawnym?
Dlaczego warto wziąć udział w konferencji:
Obowiązujące oraz przyszłe zmiany w obszarze regulacji prawnych stanowią dla branży ubezpieczeniowej poważne wyzwania w relacjach z Klientem jak i w przystosowaniu obowiązujących przepisów do prawidłowego funkcjonowania firmy względem wytycznych.
Z dyrektywy o dystrybucji ubezpieczeń wynika, że interesy Klienta mają być przede wszystkim lepiej chronione i dopasowane do jego potrzeb. Natomiast informowanie Klienta o przetwarzaniu danych nie tylko wrażliwych, profilowaniu oraz rejestrowanie czynności przetwarzania to obowiązki wynikające z rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Zmiany w przepisach prawnych to nie tylko wymogi, ale też nowe możliwości dla ubezpieczycieli do wprowadzenia dopasowanej oferty do potrzeb Klienta.
Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu podczas którego dowiedzą się Państwo:
- jak powinien wyglądać modelowy proces obsługi Klienta zgodnie z wymogami nowych przepisów,
- jak interpretować przepisy związane z IDD - analiza potrzeb i wymagań Klienta,
- o nowych możliwościach dla branży ubezpieczeniowej związanych z dyrektywą PSD2,
- o zagrożeniach i obowiązkach wynikających ze wzrostu świadomości i dochodzenia praw Klienta ubezpieczeniowego,
- dostępności do oferty produktowej przez Klientów – jakie są szanse i zagrożenia z punktu widzenia ubezpieczycieli.
Grupa docelowa:
Konferencję kierujemy do przedstawicieli Towarzystw Ubezpieczeniowych – Dyrektorów, Kierowników oraz Specjalistów z działu takich jak:
- Relacji z klientem
- Zarządzania produktem
- Prawnego
- Produktów bankowych
- Wsparcia sprzedaży
- Finansowego
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 10.05.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 10.05.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W PSD2, IDD, RODO - nowe regulacje i obowiązki w relacji z Klientem ubezpieczeniowym „Konferencji” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Konferencji
-
Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Konferencji wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 25.04.2018 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 10.05.2018 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 10.05.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Konferencji obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Konferencji, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 10.06.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem PSD2, IDD, RODO - nowe regulacje i obowiązki w relacji z Klientem ubezpieczeniowym (dalej: „Konferencja”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Konferencja odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Konferencji i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Konferencji.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Konferencji i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Konferencji, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 10.05.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 10.05.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Konferencji, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Konferencja odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Konferencji.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Konferencja, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Konferencji o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Konferencji, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Konferencji.