Relacja banków z organami nadzoru – nowe wyzwania
Grupa tematyczna: Banki
Data: 07-08.03.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów – działania Prezesa UOKiK w oparciu o przykłady
- Decyzje tymczasowe i zobowiązaniowe: szczególne przykłady przeciwdziałania zagrożeniom dla zbiorowych interesów konsumentów
- Wprowadzenie instytucji tajemniczego klienta – zakres stosowania, przypadki naruszeń
- Publikowanie przez UOKiK w mediach ostrzeżeń i komunikatów o możliwych naruszeniach zbiorowych interesów konsumentów – wpływ na praktyki branży
Przerwa kawowa
Proces kontrolny organów nadzoru (UOKiK, KNF) oraz ich konsekwencje w razie stwierdzenia naruszenia zbiorowych interesów konsumentów
- Zasadność i cele kontroli dokonywanych przez regulatorów
- Proces kontroli a wymiana informacji pomiędzy organami nadzoru
- Decyzja zobowiązująca do zaniechania stosowania praktyk;
- odstąpienie od wymierzenia kary pieniężnej
- warunki nakładane na przedsiębiorców przez Prezesa UOKiK
- obowiązek sprawozdania wykonania decyzji
- Kary pieniężne, przesłanki nakładania kar pieniężnych
Przerwa na lunch
Nowe obowiązki wobec konsumentów nakładane przez GIODO na banki w związku z wejściem w życie RODO
- Korelacja prawa bankowego z RODO – propozycja zmian sektorowych
- Profilowanie danych osobowych w RODO – aktualne wyzwania prawne
- Obowiązki informacyjne instytucji finansowych w ramach profilowania
- Zmiany w dokumentacji dotyczące umów, aneksów i regulaminów w związku z wdrożeniem RODO
- Pozyskiwanie zgód, nowe elementy klauzul informacyjnych i ich zakres ( w tym wytyczne Grupy Roboczej 29)
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Zmiana wzorców umownych oraz związane z tym obowiązki informacyjne wobec konsumentów
- Warunki umów oraz regulaminów w stosunku do praw konsumentów - jak rzetelnie je formułować?
- Dokonywanie zmian w regulaminach podczas obowiązywania umów zawartych na czas nieokreślony
- Brak istotnych informacji umożliwiających ustalenie przez konsumentów dopuszczalności wprowadzenia proponowanych zmian
- Jednostronna modyfikacja (przykłady zakwestionowanych przez Prezesa UOKiK klauzul modyfikacyjnych)
Przerwa kawowa
Realizowanie obowiązków wobec konsumentów drogą elektroniczną
- E – bankowość a cechy trwałego nośnika – zastosowanie technologii blockchain ( Stanowiko Prezesa UOKiK i Trybunału Sprawiedliwości)
- Biometria – obowiązki informacyjne odnośnie potencjalnych zagrożeń, przykłady nadużyć
- Rekomendacje KNF dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną
Przerwa na lunch
Praktyka UOKiK w sprawach naruszeń prawa konsumenckiego dokonywanych przez banki
- Kompetencje UOKiK w sprawach naruszeń prawa konsumenckiego dokonywanych przez banki, w tym nowa regulacja klauzul abuzywnych
- Pojęcie \"trwałego nośnika\" w praktyce decyzyjnej UOKiK i orzeczeniu BAWAG PSK Bank (C-375/15)
- Działania UOKiK w sprawach kredytów i pożyczek hipotecznych w walutach obcych (nieuwzględnianie ujemnej stawki bazowej LIBOR, klauzule indeksacyjne oraz ubezpieczenie niskiego wkładu własnego)
- Kwestia reklamowania usług i produktów przez banki i inne instytucje finansowe
Zakończenie konferencji; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Dlaczego warto wziąć udział w konferencji:
Ochrona konsumentów, to jeden z najbardziej aktualnych problemów prawnych podlegających kolejnym, licznym regulacjom.
Stosunki cywilnoprawne pomiędzy bankami a konsumentami zajmują istotną i specyficzną pozycję w zakresie przepisów, dotyczących ochrony praw konsumenta, a nasze spotkanie pozwoli Państwu na lepsze poznanie tej tematyki, która nawet od doświadczonych pracowników banków wymaga ciągłego podnoszenia kwalifikacji.
Dlatego podczas konferencji zostaną poruszone zagadnienia:
- Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów – działania Prezesa UOKiK
- Proces kontrolny organów nadzoru oraz ich konsekwencje w razie stwierdzenia naruszenia zbiorowych interesów konsumentów
- Nowe obowiązki banków wobec konsumentów w związku z wejściem w życie RODO
- Realizowanie obowiązków wobec konsumentów drogą elektroniczną
- Zmiana wzorców umownych oraz związane z tym obowiązki informacyjne wobec konsumentów
- Przykłady naruszeń dokonywanych przez banki a rola UOKiK - case study
Grupa docelowa:
Konferencja dedykowana jest przedstawicielom banków a w szczególności:
- Działom prawnym
- Działom compliance
- Działom ubezpieczeń
- Działom finansowym
- Działom sprzedaży
- Działom obsługi klienta
- Doradcom klienta w bankach
- Doradcom kredytowym
- Osobom zajmującym się obsługą rachunków bankowych
- Pracownikom kontroli wewnętrznej i audytu
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 06.02.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 06.02.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Relacja banków z organami nadzoru – nowe wyzwania „Konferencji” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Konferencji
-
Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Konferencji wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 23.01.2018 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 06.02.2018 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 06.02.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Konferencji obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Konferencji, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 06.03.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Relacja banków z organami nadzoru – nowe wyzwania (dalej: „Konferencja”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Konferencja odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Konferencji i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Konferencji.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Konferencji i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Konferencji, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 06.02.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 06.02.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Konferencji, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Konferencja odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Konferencji.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Konferencja, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Konferencji o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Konferencji, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Konferencji.