Relacja wykonawca - podwykonawca - problemy, trudności, wyzwania
Grupa tematyczna: Branża budowlana
Data: 16.04.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Proces przygotowania i zawarcie umowy podwykonawczej
- Istotne klauzule umowne i zależności pomiędzy umową podwykonawczą a umową główną
- Wysokość i sposób zapłaty wynagrodzenia
- Zależności odbiorowe
- Kary umowne za opóźnienie w realizacji umowy i inne zabezpieczenia (np. kaucja gwarancyjna)
- Odpowiedzialność solidarna inwestora za zapłatę wynagrodzenia należnego podwykonawcy
Networking, przerwa kawowa
Jak odpowiednio zarządzać umową podwykonawczą
- W jaki sposób na bieżąco zarządzać roszczeniami? - perspektywa wykonawcy i podwykonawcy
- Zależności pomiędzy roszczeniami podwykonawcy do wykonawcy a roszczeniami wykonawcy do inwestora - czy istnieje prosty „pas transmisyjny”?
- Żądanie wystawienia gwarancji zapłaty - wady i zalety tego sposobu zabezpieczenia pozycji podwykonawcy i wykonawcy
- Kwestie dowodowe i dokumentowe - jak skutecznie przygotować się do sporu jeszcze na etapie wykonywania umowy?
- Solidarna odpowiedzialność inwestora - istotne aspekty nowelizacji art. 647[1] k.c. dla wykonawcy i podwykonawcy
Przerwa na lunch
Istotne roszczenia i spory w kontraktach budowlanych
- Rodzaje roszczeń w kontrakcie budowlanym
- Roszczenia czasowe i finansowe - sposób dochodzenia, charakterystyka
- Ograniczenia w dochodzeniu roszczeń
- Przedawnienie i terminy zawite (Subklauzula 20.1 FIDIC)
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Przygotowanie i zawarcie umowy podwykonawczej
- Zarządzanie umową podwykonawczą
- Roszczenia i spory w umowach budowlanych
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:
W trakcie realizacji projektów budowlanych w relacji wykonawca i podwykonawca występuje między stronami proces zawarcia umowy. Doświadczenie jednak wskazuje, że już na etapie tworzenia kontraktu dochodzi do wielu niedopatrzeń co wiąże się z późniejszym konfliktem w zakresie odpowiedzialności za działania. Dlatego też warto zwrócić uwagę, że relacje wykonawcy z podwykonawcą obarczone są ogromnym ryzykiem finansowym dla obu stron. Podczas szkolenia wszystkie te wątpliwości wynikające w procesie zawierania umów pomiędzy wykonawcą a podwykonawcą zostaną wyjaśnione. Eksperci również przedstawią mechanizmy zabezpieczeń i klauzul, umożliwiających rozłożenie na poszczególne podmioty odpowiedzialności za wykonanie danej inwestycji.
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do przedstawicieli firm budowlanych- wykonawców oraz podwykonawców w szczególności
do działów:
- Prawnych
- Umów
- Kontraktowania
- Rozwoju
- Kadry Zarządzającej
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 16.03.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 16.03.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Relacja wykonawca - podwykonawca - problemy, trudności, wyzwania „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 595 zł + 23% VAT do 16.03.2018 r.
-
1 895 zł + 23% VAT po 16.03.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 15.04.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Relacja wykonawca - podwykonawca - problemy, trudności, wyzwania (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 16.03.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 16.03.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.