Rola i obowiązki audytu wewnętrznego w bankach w oparciu o zmiany regulacyjne
Grupa tematyczna: Banki
Data: 19-20.02.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Odpowiedzialność oraz zasady współpracy pomiędzy komórką compliance a komórką audytu
- podział obowiązków pomiędzy działem audytu a działem compliance zgodnie z Rekomendacją H
- projektowanie, wprowadzanie oraz zapewnienie funkcjonowania adekwatnego i skutecznego systemu kontroli wewnętrznej na poziomie II i III linii
- opracowanie i aktualizacja matrycy funkcji kontroli na przykładach - porównanie perspektyw komórek audytu oraz compliance
Przerwa kawowa
Efektywne sporządzenie planu audytu – case study
- istotne informacje potrzebne do stworzenia planu audytu
- współpraca z Zarządem oraz innymi komórkami organizacyjnymi w wyznaczeniu obszarów objętych audytem
- analiza procesu identyfikacji i oceny ryzyk uwzględniająca sposób zarządzania ryzykiem na potrzeby planowania działań audytu
- dobre praktyki w oparciu o case study
Przerwa na lunch
Obowiązki audytu wewnętrznego odnośnie zasad zarządzania ryzykiem płynności
- przeglądy procesów zarządzania ryzykiem płynności (zapewnienie zgodności z CRR, Uchwałami i Rekomendacjami KNF / EBA / BCBS)
Analiza nowych rekomendacji EBA dotyczących procesów zarządzania ryzykiem wewnętrznym banku w kontekście działalności audytu
- mapowanie kategorii sprawozdań finansowych z regulacyjnymi kategoriami ryzyka
- metody zarządzania ryzykiem instytucji finansowej
- cele i strategie odnośnie powiązania z wybranymi modelami biznesowymi w kontekście roli oraz zadań komórki audytu wewnętrznego
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Badanie audytowe wdrożenia Rekomendacji H KNF organizacja systemu kontroli wewnętrznej
- zapewnianie zgodności
- audyt wewnętrzny
- rekomendacja H KNF a system kontroli wewnętrznej w innych rekomendacjach KNF
Przerwa kawowa
Analiza nowych rekomendacji EBA dotyczących procesów zarządzania ryzykiem wewnętrznym banku w kontekście działalności audytu
- mapowanie kategorii sprawozdań finansowych z regulacyjnymi kategoriami ryzyka
- metody zarządzania ryzykiem instytucji finansowej
- cele i strategie odnośnie powiązania z wybranymi modelami biznesowymi w kontekście roli oraz zadań komórki audytu wewnętrznego
Przerwa na lunch
Monitorowanie efektywności realizacji zaleceń poaudytowych
- regularne monitorowanie efektywności zaleceń poaudytowych
- wybór formy monitorowania efektywności zaleceń poaudytowych
Zakończenie konferencji; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Mechanizmy kontrolne a rola audytu wewnętrznego
- Odpowiedzialność oraz zasady współpracy pomiędzy komórką compliance a komórką audytu
- Efektywne sporządzenie planu audytu – case study
- Analiza nowych rekomendacji EBA dotyczących procesów zarządzania ryzykiem wewnętrznym banku w kontekście działalności audytu
- Sprawdzanie efektywności realizacji zaleceń wydanych w ramach badań audytowych
Dlaczego warto wziąć udział:
W ostatnim czasie miało miejsce wiele zmian prawnych rzutujących na działalność audytu wewnętrznego w bankach.
W maju 2017 r. weszło w życie Rozporządzenie w sprawie systemu zarządzania ryzykiem i systemu kontroli wewnętrznej, polityki wynagrodzeń oraz szczegółowego sposobu szacowania kapitału wewnętrznego w bankach.
Do końca 31 grudnia 2017 r. KNF, oczekuje, iż banki dostosują swoją działalność do Rekomendacji H. Zostały również wydane wytyczne EBA dotyczące celów i strategii w zakresie zarządzania ryzykiem w bankach. Dlatego też departament audytu wewnętrznego stoi przed wieloma wyzwaniami w związku z koniecznością dostosowania podejmowanych działań do obecnych regulacji.
Dzięki udziałowi w spotkaniu dowiecie się Państwo m. in.:
- Jakie środki zastosować, aby zapewnić przestrzeganie mechanizmów kontroli?
- Na czym obecnie polega odpowiedzialność oraz jakie są zasady współpracy między komórką compliance a audytem wewnętrznym?
- W jaki sposób efektywnie sporządzić plan audytu?
- Jakie są sprawdzone metody odnośnie przeprowadzania prac audytowych?
- Jakie oczekiwania zostały wskazane w nowych wytycznych wydanych przez EBA?
Grupa docelowa:
Do udziału w warsztacie zapraszamy:
- Członków Zarządów oraz Rad Nadzorczych
- Dyrektorów, Specjalistów oraz Kierowników z Działów Compliance
- Dyrektorów, Specjalistów oraz Kierowników z Działów Audytu Wewnętrznego
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 19.01.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 19.01.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Rola i obowiązki audytu wewnętrznego w bankach w oparciu o zmiany regulacyjne „Konferencji” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Konferencji
-
Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Konferencji wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 08.01.2018 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 19.01.2018 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 19.01.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Konferencji obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Konferencji, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 18.02.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Rola i obowiązki audytu wewnętrznego w bankach w oparciu o zmiany regulacyjne (dalej: „Konferencja”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Konferencja odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Konferencji i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Konferencji.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Konferencji i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Konferencji, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 19.01.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 19.01.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Konferencji, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Konferencja odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Konferencji.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Konferencja, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Konferencji o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Konferencji, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Konferencji.