Schematy i rachunki płatnicze w świetle nowych regulacji
Grupa tematyczna: Banki
Data: 13-14.09.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Dostęp do rachunku płatniczego przez TPP
- Problematyka open API i screen scraping – kontrowersje a regulacje
- Zasady uzyskiwania dostępu: warunki dostępu, prawo odmowy, zgłoszenie do KNF, „przymusowy” dostęp
- Zakres informacji dostępnych dla TPP: dane objęte i nieobjęte PSD2, dopuszczalność ograniczeń
- Nowe horyzonty biznesowe: bank jako TPP, współpraca banków z TPP
Przerwa kawowa
Kluczowe wątpliwości Dyrektywy PAD
- Rachunek podstawowy: warunki wstępne, zakaz dyskryminacji, zakres usług, dopuszczalność opłat
- Zmiana i wypowiedzenie umowy rachunku podstawowego: przesłanki, trwały nośnik i powiadomienie posiadacza w bankowości elektronicznej
- Nowe obligatoryjne dokumenty – dokument dotyczący opłat, zestawienie opłat: treść, forma, terminologia
- Porównywarki opłat: zasady prowadzenia, obowiązki podmiotu prowadzącego, rola KNF
Przerwa na lunch
RODO w rachunku płatniczym
- Obowiązki informacyjne w RODO: sposób wykonania, zakres informacji
- Nowe obowiązki w zakresie zabezpieczenia danych: notyfikacja naruszeń, możliwe wyłączenia, stosowanie risk-based approach, zapewnienie spójności RODO-PSD2
- Uprawnienia klienta wobec dostawcy rachunku: opłaty, terminy, skutki naruszenia, możliwość odmowy wykonania
- „Wymienność” prawa dostępu i przenoszenia danych z sektorowymi rozwiązaniami (PAD, PSD2)
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Autoryzacja transakcji płatniczych – SCA i nowe zasady odpowiedzialności za transakcje nieautoryzowane
- Monitoring transakcji oraz zasady stosowania silnego uwierzytelniania w projekcie ustawy implementującej dyrektywę PSD2 oraz projekcie RTS EBA
- Zmiany w zakresie odpowiedzialności za nieautoryzowane transakcje
- Procedura chargeback a regulacje prawne
Przerwa kawowa
Dostosowanie lokalnych przepisów do unijnego rozporządzenia w sprawie opłat interchange
- Obowiązki informacyjne sektora bankowego w świetle MIFREG
- Zmiany wysokości opłat interchange i ich konsekwencje dla banków i ich klientów
- Sankcje finansowe za naruszenie ustawy
Przerwa na lunch
Schematy płatnicze – zasady funkcjonowania w praktyce, niedozwolone ograniczenia
- Decyzje Prezesa NBP dotyczące schematów płatniczych
Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Jakie zagrożenia może generować dostęp TPP do rachunku bankowego
- Czy wdrożenie dyrektywy PAD może okazać się problematyczne
- Jakie kluczowe regulacje RODO odnoszą się do rachunku płatniczego
- Z czym dla sektora bankowego wiążą się zmiany opłat interchange
Dlaczego warto wziąć udział:
Opublikowanie przez Europejski Urząd Nadzoru Bankowego ostatecznego projektu standardów technicznych w postaci ujednoliconej terminologii usług powiązanych z rachunkiem płatniczym stanowi novum w dotychczasowej praktyce bankowej. Wprowadzane są także nieznane do tej pory formaty FID (Fee Information Document) oraz zestawienia opłat SoF (Statement of Fees). Aktualnie sektor bankowy jest w trakcie dostosowania się do przepisów nowelizacji Ustawy o Usługach Płatniczych oraz Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. Nowe regulacje nakładają na uczestników rynku usług płatniczych szereg nowych obowiązków, powodując tym samym wiele zmian w zakresie jego funkcjonowania w praktyce. Dlatego też za sprawą Ekspertów udział w warsztacie pomoże Państwu dokonać w swoich firmach wdrożenia powyższych przepisów. Ponadto kompleksowe zapoznanie się z nowymi regulacjami prawnymi pozwoli Państwu, podwyższyć kwalifikacje w zakresie już posiadanych kompetencji.
Grupa docelowa:
Warsztat skierowany jest do sektora finansowego w szczególności do:
- przedstawicieli działów prawnych,
- przedstawicieli działów bankowości elektronicznej,
- przedstawicieli działów usług płatniczych,
- przedstawicieli działów compliance
- przedstawicieli działów IT
- specjalistów do spraw przestępstw bankowych,
- specjalistów do spraw bezpieczeństwa systemów informatycznych
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 10.08.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 10.08.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Schematy i rachunki płatnicze w świetle nowych regulacji „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 28.07.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 10.08.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 10.08.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 26.02.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Schematy i rachunki płatnicze w świetle nowych regulacji (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 10.08.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 10.08.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.