Zapewnienie zgodności w aspekcie najnowszych zmian w prawie konkurencji
Grupa tematyczna: Grupy kapitałowe, Prawo
Data: 27-28.03.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Ustawa o roszczeniach o naprawienie szkody wyrządzonej przez naruszenie prawa konkurencji
- Private enforcement - ryzyka i szanse dla przedsiębiorców
- Domniemania: winy i wyrządzenia szkody przez kartel
- Ułatwienia proceduralne; wyjawienie dowodów
- Zmiany dotyczące przedawnienia
Przerwa kawowa
Zasady dochodzenia odszkodowania – praktyczne problemy
- Udowodnienie wysokości poniesionej szkody
- Dostęp do dowodów w aktach UOKiK, ograniczenia
- Obowiązek udowodnienia przerzucenia nadmiernego obciążenia
- Przepisy intertemporalne
Przerwa na lunch
Funkcjonowanie programów zgodności z prawem konkurencji w przedsiębiorstwach
- Stosowane programy zgodności – case study
- Programy zgodności jako skuteczne przygotowanie do kontroli UOKiK w praktyce
- Wysokość sankcji nakładanych przez UOKiK za poszczególne przewinienia
- Jak wyeliminować najczęstsze luki techniczne w funkcjonowaniu systemów i procedur zgodności
Zarządzanie dokumentacją i wymiana informacji między przedsiębiorcami – punkty krytyczne
- Jakie obowiązki w zakresie zarządzania dokumentacją wymusi wdrożenie dyrektywy private enforcement? Jak się do niej przygotować?
- Ryzyka związane z przepływem informacji między przedsiębiorcami
- Współpraca w stowarzyszeniach branżowych i inicjatywy branżowe
- Wymiana informacji między konkurentami w toku procesów fuzji i przejęć
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Zapewnienie zgodności w relacjach z innymi przedsiębiorcami – sprawdzone sposoby
- Zapewnienie zgodności w porozumieniach pomiędzy konkurentami w zakresie współdziałania w realizowanych wspólnie projektach
- Analiza due diligence partnerów biznesowych
- Problematyka porozumień wertykalnych
- Jakie porozumienia wertykalne uznaje się za zakazane – case study
- Wymiar odpowiedzialności za zawarcie zakazanego porozumienia
Przerwa kawowa
Analiza umów o współpracy pod kątem prawa konkurencji
- Monitorowanie umów pod kątem ryzyka naruszenia reguł konkurencji
- Najczęstsze pułapki w umowach
- Case study
Przerwa na lunch
Działania przedsiębiorcy podejmowane w celu wyjaśnienia potencjalnych naruszeń prawa konkurencji – case study
- Odpowiedzialność przedsiębiorcy za czynności podejmowane przez jego pracowników / podwykonawców (SA Musique Diffusion, VM Remonts)
- Rodzaje naruszeń podejmowanych przez pracowników lub podwykonawców przedsiębiorcy
- Sposoby wykrycia naruszeń oraz zachęcania pracowników do podejmowania współpracy
- Postępowanie wewnętrzne w celu ustalenia czy naruszenie miało miejsce (LEGO)
- Działania podejmowane przez przedsiębiorcę w przypadku naruszeń (zmiany w prowadzonej działalności, dystansowanie się od działań pracowników / podwykonawców, postępowanie dyscyplinarne, wniosek leniency)
Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Ustawa o roszczeniach o naprawienie szkody wyrządzonej przez naruszenie prawa konkurencji
- Zasady dochodzenia odszkodowania – praktyczne problemy
- Funkcjonowanie programów zgodności z prawem konkurencji w przedsiębiorstwach
- Zarządzanie dokumentacją i wymiana informacji między przedsiębiorcami – punkty krytyczne
- Zapewnienie zgodności w relacjach z innymi przedsiębiorcami – sprawdzone sposoby
- Analiza umów o współpracy pod kątem prawa konkurencji
- Działania przedsiębiorcy podejmowane w celu wyjaśnienia potencjalnych naruszeń prawa konkurencji – case study
Dlaczego warto wziąć udział?
Z początkiem 2017 roku wejdzie w życie ustawa o roszczeniach o naprawienie szkody wyrządzonej przez naruszenie prawa konkurencji, która będzie implementować Dyrektywę Private Enforcement w Polsce. Wspomniana ustawa wprowadzi nowe rozwiązania odnośnie dochodzenia roszczeń z tytułu naruszenia prawa konkurencji. Z uwagi na nadchodzące zmiany, zapewnienie zgodności w prawie konkurencji stanowić będzie ogromne wyzwanie dla przedsiębiorców.
Efektywny systemu zarządzania ryzykiem naruszenia przepisów prawa ochrony konkurencji można osiągnąć jedynie poprzez prowadzenie skutecznego programu zgodności. Uczestnictwo w warsztacie umożliwi Państwu skuteczne przygotowanie się do nowych przepisów. Nasi Eksperci przedstawią ułatwienia proceduralne dla poszkodowanych zawarte w ustawie oraz praktyczne problemy związane z pozyskiwaniem odszkodowania, które mogą Państwo napotkać. W ramach warsztatu Eksperci udzielą Państwu cennych wskazówek odnośnie skutecznego funkcjonowania programów zgodności. Specjaliści w praktycznej odsłonie przybliżą Państwu najczęstsze luki w systemach i procedurach oraz swoje uwagi, które pozwolą Państwu na wprowadzenie nowych standardów współpracy z innymi członkami rynku.
Grupa docelowa:
Warsztat kierujemy do Członków Zarządów, Dyrektorów, Kierowników i Specjalistów z działów:
- Prawnych
- Compliance
- Handlowych
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 22.02.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 22.02.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Zapewnienie zgodności w aspekcie najnowszych zmian w prawie konkurencji „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 09.02.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 22.02.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 22.02.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 26.03.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Zapewnienie zgodności w aspekcie najnowszych zmian w prawie konkurencji (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 22.02.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 22.02.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.