Zarządzanie reklamacjami w instytucjach finansowych - wdrożenie nowych regulacji prawnych od 1 stycznia 2021r.
Grupa tematyczna: Finanse
Data: 16-17.12.2020r.
Program
Rejestracja Uczestników
Stosowanie procedur reklamacyjnych przez podmioty rynku finansowego
- Zasady rozpatrywania reklamacji – odrębne procedury reklamacyjne dla osób fizycznych i prawnych
- Nieautoryzowane transakcje płatnicze
- Obowiązki sprawozdawcze i problematyka raportowania w procedurze reklamacyjnej
- Zasady wewnętrznego raportowania oraz oceny ryzyka
Warunki umów oraz regulaminów w stosunku do praw konsumentów – ochrona przed reklamacjami
- Nieuczciwe warunki w umowach konsumenckich
- Niezrozumiale sformułowane zapisy umowne - konsekwencje prawne dla stron umowy
- Obligatoryjne i fakultatywne zapisy w umowach
- Zasady Dobrej Praktyki Bankowej – sposoby i forma informowania klientów
Przerwa na lunch
Kompetencje organów ochrony konsumenta w świetle obowiązującego prawa oraz nadchodzących zmian
- Planowane wzmocnienie uprawnień Prezesa UOKiK – omówienie projektowanych zmian rozszerzających uprawnienia Prezesa UOKiK w sprawach konsumenckich oraz zakładających przejęcie przez Prezesa UOKiK kompetencji Rzecznika Finansowego
- Przegląd aktualnych trendów orzeczniczych w zakresie nakładania kar pieniężnych oraz rekompensaty publicznej przez Prezesa UOKiK w postępowaniach konsumenckich
- Aspekty praktyczne związane z uprawnieniami Prezesa UOKiK do nakładania kar pieniężnych na menadżerów w postępowaniach konsumenckich
Zakończenie I dnia warsztatu
Rejestracja Uczestników
Przedsiębiorca na prawach konsumenta od 1 stycznia 2021 r.
- Zawodowość vs. działalność gospodarcza
- Prawo do odstąpienia w umowach zawieranych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
- Klauzule abuzywne w umowach finansowania: kredytu, pożyczki i leasingu, rejestr klauzul abuzywnych
- Skutki stwierdzenia abuzywności postanowień umownych, usuwanie klauzul abuzywnych
Przerwa
Problematyka relacji instytucji finansowej z UOKiK-iem po zmianach prawnych
- Zasady kontroli i odpowiedzialność instytucji finansowych w postępowaniach przed UOKiK
- Rozpatrywanie sprawy przez UOKiK – możliwe etapy działania, niezbędne działania, uprawnienia i obowiązki przedsiębiorców
- Aktualne trendy orzecznicze dotyczące problematyki praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i klauzul abuzywnych
Przerwa na lunch
Pozasądowe rozstrzyganie sporów przed Rzecznikiem Finansowym
- Istota i cele postępowania pozasądowego przed Rzecznikiem Finansowym,
- Uprawnienia Rzecznika Finansowego w ramach postępowania, (z uwzględnieniem zmian związanym z powołaniem Koordynatora)
- Przebieg postępowania
- Postępowanie pozasądowe jako element strategii dochodzenia roszczeń od instytucji finansowej
- Wpływ opinii Rzecznika Finansowego na sądowym etapie dochodzenia roszczeń
Arbitraż, mediacja i inne polubowne formy rozwiązania sporów na rynku finansowym
- Mediacja
- Zasady, umowa o mediację, przebieg, koszty, czas trwania, korzyści
- Arbitraż na przykładzie Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego
- Rodzaje postępowań arbitrażowych, umowa o arbitraż
- Arbitraż na przykładzie Arbitra Bankowego przy Związku Banków Polskich
- Przebieg postępowania, korzyści
Zakończenie II dnia warsztatu
Opis wydarzenia
INTERAKTYWNE WARSZTATY ONLINE
Dostarczymy do Twojego domu lub biura w czasie rzeczywistym wszystkie wystąpienia. Otrzymasz certyfikat ukończenia warsztatu, a także wszystkie materiały przygotowane przez Prelegentów w formie elektronicznej. Nasz cel to zadowolenie wszystkich, którzy wezmą udział w warsztacie, a także utrzymanie standardów merytorycznych i organizacyjnych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
Główne zagadnienia:
- Kompetencje organów administracji od 1 stycznia – nowelizacja ustawy o rozpatrywaniu reklamacji
- Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji i sporów klientów podmiotów rynku finansowego – przejęcie kompetencji Rzecznika Finansowego przez UOKiK
- Możliwe kary finansowe za niewypełnianie obowiązków przez instytucje finansowe
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta od 1 stycznia 2021 r.
- Rozpatrywanie sprawy przez UOKiK – niezbędne działania: udzielenie informacji lub wyjaśnień, udostępnienie akt oraz dokumentów
- Najnowsze orzecznictwo SOKiK i Arbitra Bankowego w zakresie klauzul abuzywnych
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu serdecznie zapraszamy przedstawicieli instytucji finansowych. W szczególności dyrektorów, kierowników i specjalistów z działów:
- compliance i prawnych
- reklamacji i obsługi klienta
- likwidacji szkód
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
M: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 20.11.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 20.11.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Zarządzanie reklamacjami w instytucjach finansowych - wdrożenie nowych regulacji prawnych od 1 stycznia 2021r. „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 20.11.2020 r.
-
2 395 zł + 23% VAT po 20.11.2020 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Wydarzeniu obejmuje prelekcje oraz materiały.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 16.12.2020 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Zarządzanie reklamacjami w instytucjach finansowych - wdrożenie nowych regulacji prawnych od 1 stycznia 2021r. (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 20.11.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 20.11.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.