Świadczenie usług inwestycyjnych w oparciu o dyrektywę MiFID II
Grupa tematyczna: Banki, Domy maklerskie, Finanse, TFI
Tagi: crowdfunding | MiFID | finanse
Data: 23-24.02.2022r.
Program
Rejestracja uczestników
Praktyczne aspekty świadczenia usług doradztwa inwestycyjnego
- Uwarunkowanie prawne świadczenia usług doradztwa inwestycyjnego
- Warunki świadczenia doradztwa inwestycyjnego zależnego i niezależnego
- Kwalifikacja usługi jako doradztwo inwestycyjne - przesłanki wskazujące na świadczenie usług
- Ryzyko świadczenia nieuprawnionego doradztwa inwestycyjnego – case study zakazanych praktyk i sankcji
Piotr Klamka
Klamka Legal
Przerwa
Zmiany w rozporządzeniu MiFID II w sprawie uwzględnienia czynników zrównoważonego rozwoju, ryzyka i preferencji organizacyjnych
- Fundusze spełniające kryteria ESG - ryzyka wynikające z nowych przepisów MiFID II
- Nowe RTS dla Rozporządzenia SFDR od 1 lipca 2022 r.
- Nowe obowiązki informacyjne w celu spełniania kryteriów best execution – planowane zmiany w ramach RTS 27
- Nowe wymagania dla podsumowań jakości wykonania zleceń – planowane zmiany w zakresie RTS 28
Piotr Żyłka
DGTL
Przerwa
Relacja firmy inwestycyjnej z klientem profesjonalnym, a klientem detalicznym
- Obowiązki firm inwestycyjnych względem klientów z uwzględnieniem ich kategorii (detaliczny, profesjonalny, uprawniony kontrahent)
- Warunki świadczenia usługi sprzedaży krzyżowej – case study
- Zasady ujawniania klientom ex ante i ex post informacji o kosztach i opłatach
- Informacje przekazywane klientom w toku świadczenia usługi doradztwa inwestycyjnego
Katarzyna Majer-Gębska
Sadkowski i Wspólnicy
Patrycja Wasilewska
Sadkowski i Wspólnicy
Zakończenie I dnia
Rejestracja uczestników
Konkurencja dla usług inwestycyjnych świadczonych na podstawie MIFID: rozporządzenie DUFS
- Relacja przepisów MIFID i Rozporządzenia w sprawie europejskich dostawców usług finansowania społecznościowego dla przedsięwzięć gospodarczych
- Zasady i granice usług dostawcy usług finansowania społecznościowego w obszarze:
- przechowywania aktywów i usług płatniczych
- indywidualnego zarządzania portfelem pożyczek oraz prowadzenia funduszu zabezpieczającego
- scoringu, wyceny, proponowania stopy procentowej dla projektów oferowanych na platformie
- proponowania inwestorom projektów na podstawie parametrów lub wskaźników ryzyka wybranych przez inwestora - tablicy ogłoszeń
dr Krzysztof Korus
DLK Legal
Przerwa
Obowiązki jednostki compliance w świetle wytycznych ESMA, dyrektywy MIFID II oraz rozporządzeń wykonawczych
- Wytyczne ESMA w sprawie określonych aspektów wymogów dyrektywy MiFID II, dotyczących komórki compliance
- Wymagania dokumentacyjne w kontekście wybranych wytycznych ESMA
- Jednostka compliance, a odpowiedzialność zarządu i rady nadzorczej w procesie zarządzania produktowego
- Relacja wytycznych ESMA z postanowieniami Rekomendacji H oraz rozporządzenia w sprawie systemu zarządzania ryzykiem i systemu kontroli wewnętrznej
Jakub Szpringer
Kancelaria Karwasiński Szpringer i Wspólnicy
Przerwa
Wymogi zarządzania produktowego - analiza odpowiedniości instrumentów finansowych dla klientów
- Określenia potencjalnego rynku docelowego w oparciu o aspekty jakościowe (kategorie, które należy uwzględnić)
- Rozpoznanie „negatywnego” rynku docelowego i sprzedaż poza pozytywnym rynkiem docelowym
- Planowanie strategii dystrybucji dla instrumentów finansowych
- Praktyczne aspekty świadczenia usługi z wyłącznej inicjatywy klienta
Marcin Traczyk,
SSW Pragmatic Solutions
Zakończenie II dnia
Opis wydarzenia
Nieustanny rozwój rynku finansowego wiąże się rosnącą potrzebą ochrony jego inwestorów. W ramach warsztatu dowiedzą się Państwo o zmianach, które przed instytucjami finansowymi stawia dyrektywa MiFID II, poznacie zakres nowego Rozporządzenia w sprawie europejskich dostawców usług finansowania społecznościowego dla przedsięwzięć gospodarczych oraz usłyszycie odpowiedzi na nurtujące pytania z zakresu doradztwa inwestycyjnego.
Główne zagadnienia:
- Praktyczne aspekty świadczenia usług doradztwa inwestycyjnego
- Zmiany w rozporządzeniu MiFID II w sprawie uwzględnienia czynników zrównoważonego rozwoju, ryzyka i preferencji organizacyjnych
- Konkurencja dla usług inwestycyjnych świadczonych na podstawie MIFID: rozporządzenie DUFS
- Obowiązki jednostki compliance w świetle wytycznych ESMA, dyrektywy MIFID II oraz rozporządzeń wykonawczych
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu serdecznie zapraszamy przedstawicieli instytucji finansowych. W szczególności dyrektorów, kierowników i specjalistów z działów:
- Prawnych
- Compliance
- Finansowych
- Produktów Detalicznych, Inwestycyjnych
- Nadzoru
- Badania i Rozwoju
- Zarządzania ryzykiem
- Zarządzania aktywami
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
M: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
Zuzanna Rogucka
Junior Project Manager
Conferences & Trainings Department
M: +48 791 989 884
e-mail: z.rogucka@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.01.2022 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.01.2022 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Świadczenie usług inwestycyjnych w oparciu o dyrektywę MiFID II „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
2 395 zł + 23% VAT
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 23.02.2022 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Prawne i praktyczne ryzyka realizacji przedsięwzięć inwestycyjno-budowlanych (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.01.2022 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.01.2022 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.