Współpraca zleceniodawcy usług z wykonawcami z branży TSL

Grupa tematyczna: Transport - spedycja - logistyka

Data: 24-25.05.2017r.

Cena:
2795 zł/os. > 27.04-26.05.2017

Program

DZIEŃ 1
9:00

Rejestracja i poranna kawa

9:30

Kooperacja pomiędzy podmiotami w ramach ubezpieczenia – opracowanie strategii działania między zleceniodawcą i wykonawcą z branży TSL

  • Warianty i analiza kosztowa podczas objęcia transportu ubezpieczeniem
  • Współpraca podczas zgłoszeń do ubezpieczyciela szkód objętych ubezpieczeniem CARGO i OCP
  • Wyszczególnienie błędów podczas zgłaszania szkód transportowych u ubezpieczyciela –dokumentacja oraz analiza sytuacji powypadkowych
  • Kategoryzacja i objaśnienie sporów ubezpieczeniowych orzekających na korzyść przewoźnika, spedytora lub zlecającego usługę TSL
Anna Widuch

Anna Widuch

11:00

Przerwa kawowa

11:30

Zlecenie przewozowe, jako źródło praw i obowiązków stron umowy przewozu

  • Zasady zawierania umów przewozu
  • Zakres swobody stron w kształtowaniu treści umowy 
  • Poprawne formułowanie zapisów umów przewozowych 
Paweł Smoręda

Paweł Smoręda

13:00

Przerwa na lunch

14:00

Dodatkowe podmioty podczas działalności transportowej – analiza kosztowa oraz odpowiedzialność

  • Zastrzeganie zasad konkurencyjności i przykłady postępowań sądowych z tego zakresu
  • Analiza zasadności powołania się na zewnętrzny podmiot w przypadku kontroli jakości załadunku
  • Opis odpowiedzialności wyboru podwykonawcy przez przewoźnika - przykłady oraz konsekwencje wariantów z praktyki
  • Podział odpowiedzialności za opóźnienia w łańcuchu dostaw – weryfikacja
  • Dobre praktyki - kontrola wykonania zlecenia na każdym jego etapie
  • Zasadność kontroli procesów logistycznych i wpływ na współpracę pomiędzy zleceniodawcą i wykonawcą usługi
  • Zalety rozwiązań dopełniających całość obsługi procesów logistycznych
  • Audyt dokumentacji i analiza najczęściej popełnianych błędów, które mogą zagrozić firmom nadawczym i produkcyjnym
Jarosław Kędzior

Jarosław Kędzior

Konrad Kuźmienko

Konrad Kuźmienko

Mariusz Miąsko

Mariusz Miąsko

15:30

Zakończenie pierwszego dnia

Rozwiń Zwiń
DZIEŃ 2
9:00

Rejestracja i poranna kawa

9:30

Roszczenia i reklamacje zgodnie z prawem w oparciu o przykłady w praktyki - zarezerwowane

  • Reklamacje w przewozach krajowych i międzynarodowych – spory pomiędzy zleceniodawcami i wykonawcami usług transportowych
  • Odpowiedzialność za szkody powstałe w procesie transportowym – problemy praktyczne
  • Roszczenia regresowe w ramach umów transportowych - analiza występujących wariantów
  • Kary umowne za szkody w przewozie oraz wymagany materiał dowodowy
Michał Żmijewski

Michał Żmijewski

11:00

Przerwa kawowa

11:30

Potrącenie z przewoźnego – praktyka, błędy, orzecznictwo

  • Czym jest instytucja potrącenia
  • Możliwość potrącania należności w transporcie krajowym i międzynarodowym ?
  • Jak skutecznie dokonać potrącenia
  • Potrącenie w praktyce branży transportowej
  • Odpowiedzialność w transporcie z tytułu uszkodzenia towaru, opóźnienia w przewozie a możliwość dokonywania potrącenia
  • Dokumentowanie szkody a potrącenie należności
Piotr Michałowski

Piotr Michałowski

13:00

Przerwa na lunch

14:00

Orzecznictwo sporne w kontakcie prawa krajowego i INCOTERM

  • Orzecznictwo sporne w płaszczyźnie współpracy pomiędzy podmiotami w branży Transport – Spedycja – Logistyka.
  • Sytuacje sporne podczas formuły transportowej podczas transportu DAP (Delivered at Place)
  • Współpraca podczas formuły FCA  (Free Carrier named place)- zbadanie wariantów nieporozumień podczas załadunku
  • Omówienie przykładów bezprawnego przeniesienia odpowiedzialności za szkody transportowe, w tym odpowiedzialność za unieruchomienie przesyłki
Aleksandra Karpińska

Aleksandra Karpińska

15:30

Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom

Rozwiń Zwiń

Opis wydarzenia

Główne zagadnienia:

  • Kooperacja pomiędzy podmiotami w ramach ubezpieczenia – opracowanie strategii działania między zleceniodawcą i wykonawcą z branży TSL
  • Podział obowiązków podczas odprawy celnej – dobre praktyki
  • Dodatkowe podmioty podczas działalności transportowej – analiza kosztowa oraz odpowiedzialność
  • Roszczenia i reklamacje zgodnie z prawem w oparciu o przykłady w praktyki
  • Potrącenie z frachtu – analiza sytuacji w oparciu o rzeczywiste przykłady

Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:

Prezentujemy Państwu warsztat poruszający praktyczną odsłonę zagadnień z płaszczyzny styku pomiędzy podmiotami zlecającymi a wykonawcami z branży transportowo-spedycyjnej. Merytoryczna analiza zagadnień z tego zakresu będzie dotyczyła kilku najważniejszych elementów współpracy: reklamacje, roszczenia, potrącenie z frachtu, ubezpieczenia, prawo celne. Przedstawimy Państwo orzecznictwo sądowe wraz z wskazaniem  możliwych wariantów zabezpieczenia się przed sytuacjami spornymi. Przedstawione zostaną Państwu zagadnienia dotyczące łamania prawa unijnego z zakresu prawa transportowego jak również bezprawne przeniesienie odpowiedzialności za szkody transportowe, w tym unieruchomienie ładunku. Zaznajomią się Państwo z wariatami postępowania podczas przewozu celnego lub outsourcingu usług w ramach działalności międzynarodowej.

Grupa docelowa:

Zachęcamy do udziału w warsztacie specjalistów i kierowników z takich działów:

  • spedycji
  • logistyki
  • transportu
  • zakupów
  • zaopatrzenia

Regulamin

Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:

  1. W przypadku rezygnacji do dn. 26.04.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  2. W przypadku rezygnacji po dn. 26.04.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

REGULAMIN UCZESTNICTWA W Współpraca zleceniodawcy usług z wykonawcami z branży TSL „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem

§1

Zasady uczestnictwa w Warsztacie

  1. Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.

  2. Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:

    1. 1 995 zł + 23% VAT do 13.04.2017 r.

    2. 2 395 zł + 23% VAT do 26.04.2017 r.

    3. 2 795 zł + 23% VAT po 26.04.2017 r.

  3. Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.

  4. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 23.05.2017 r.

  5. Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.

  6. Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.

  7. Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.

 

§2

Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem Współpraca zleceniodawcy usług z wykonawcami z branży TSL (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).

  2. Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.

  3. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.

  4. Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.

  5. Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.

  6. Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.

  7. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.

 

§3

Płatność i rezygnacja

  1. Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.

  2. Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.

  3. Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.

  4. Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.

  5. W przypadku rezygnacji do dn. 26.04.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  6. W przypadku rezygnacji po dn. 26.04.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

  7. W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.

  8. W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.

  9. Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.

  10. Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

  11. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

  12. Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.

 

Prowadzący

Aleksandra Karpińska

Aleksandra Karpińska

Radca prawny, JSLegal Jankowski, Stroiński i Partnerzy Adwokacka Spółka Partnerska

Anna Widuch

Anna Widuch

Radca Prawny, Wspólnik Zarządzający z kancelarii Translawyers Widuch i Wspólnicy sp. k.

Jarosław Kędzior

Jarosław Kędzior

Wiceprezes, Logistic Technologies

Konrad Kuźmienko

Konrad Kuźmienko

Doradca biznesowy klienta, Logistic Technologies

Mariusz Miąsko

Mariusz Miąsko

Prezes Kancelarii Prawnej Viggen

Michał Żmijewski

Michał Żmijewski

Adwokat, Kancelaria Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy

Paweł Smoręda

Paweł Smoręda

Radca prawny, Kancelaria JMRS

Piotr Michałowski

Piotr Michałowski

Radca Prawny, Markowski & Michałowski Kancelaria Prawna

Partnerzy

ZAUFALI NAM

ciasteczko
Cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.

Zamknij