Rozliczenia podatkowe akcji promocyjnych w praktyce
Grupa tematyczna: FMCG i RETAIL, Grupy kapitałowe, Marketing i sprzedaż
Data: 22-23.05.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Problemy i wyzwania przy planowaniu poszczególnych typów akcji promocyjnych
- Odbiorcy akcji promocyjnych (kontrahenci, pracownicy, konsumenci)
- Rodzaje akcji promocyjnych (loterie, konkursy, sprzedaż premiowa, bonusy oraz inne akcje)
- Nie każda promocja jest możliwa - dlaczego planując i rozliczając akcje promocyjne należy brać pod uwagę aspekty poza-podatkowe (przepisy o grach hazardowych, przepisy karne o korupcji menadżerskiej)
- Odpowiedzialność osobista osób zaangażowanych w organizację i rozliczenie akcji promocyjnych
Przerwa kawowa
Problematyka rozliczania niestandardowych akcji promocyjnych
- Klasyfikacja akcji promocyjnych
- Najczęstsze problemy w zakresie rozliczania niestandardowych akcji promocyjnych
- Ryzyko podatkowe związane z prowadzeniem niestandardowych akcji promocyjnych
Przerwa na lunch
Praktyczne problemy w zakresie sporządzania dokumentacji akcji promocyjnych
- Wydatki na akcję promocyjną jako koszt podatkowy – problemy praktyczne (eventy, prezenty, sponsoring).
- Obowiązki dokumentacyjne w przypadku różnych rodzajów akcji promocyjnych (konkurs, sprzedaży premiowa, loteria).
- Znaczenie zapisów regulaminu dla prawidłowego rozliczenia podatkowego akcji promocyjnej.
- Dokumentowanie i rozliczanie premii pieniężnych i rabatów.
- Case study
Dobra praktyka rozliczeń akcji promocyjnych
- Jakie praktyczne problemy występują przy sprzedaży premiowej?
- Jak zminimalizować obowiązki podatkowe przy wydawaniu nagród o małej wartości?
- Sprzedaż gratisowego towaru czy nieodpłatne przekazanie towaru – co się bardziej opłaca?
- Case study
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA! Praktyka rozliczeń akcji promocyjnych – praca w grupach
- Przykład 1. Usługi świadczone przez zewnętrzne agencje marketingowe – problemy w rozliczeniu VAT
- Przykład 2. Obsługa zwrotów towarów realizowana przez podmiot zewnętrzny
Przerwa kawowa
Aktualne orzecznictwo z zakresu rozliczeń podatkowych akcji promocyjnych
- Orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego w zakresie skutków podatkowych w podatku VAT wydawania nagród w ramach akcji marketingowych organizowanych na rzecz innych podmiotów
- Aktualne stanowisko Sądów Adminisrtacyjnych z zakresu rozliczeń podatkowych akcji promocyjnych
Przerwa na lunch
Organizacja akcji promocyjnych z punktu widzenia rentowności w skutkach podatkowych
- Zwolnienia i ułatwienia podatkowe w poszczególnych akcjach promocyjnych – aspekt prawny
- Kiedy zwolnienia i ułatwienia podatkowe nie znajdują zastosowania – aspekt praktyczny
- Case study
Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Problemy i wyzwania przy planowaniu poszczególnych typów akcji promocyjnych
- Problematyka rozliczania niestandardowych akcji promocyjnych
- Praktyczne problemy w zakresie sporządzania dokumentacji akcji promocyjnych
- Dobra praktyka rozliczeń akcji promocyjnych
- CZĘŚĆ PRAKTYCZNA! Praktyka rozliczeń akcji promocyjnych – praca w grupach
- Aktualne orzecznictwo z zakresu rozliczeń podatkowych akcji promocyjnych
- Organizacja akcji promocyjnych z punktu widzenia rentowności w skutkach podatkowych
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
W celu zwiększenia sprzedaży towarów, czy usług przedsiębiorcy bardzo często organizują akcje promocyjne. W dobie olbrzymiej konkurencji sprzedawcy prześcigają się w pomysłach mających na celu pozyskanie nowych klientów oraz zatrzymanie dotychczasowych, przez co różnorodność tworzonych akcji marketingowych jest ogromna. Powyższe działania wiążą się z wieloma uwarunkowaniami, takimi jak poznanie aspektów organizacyjnych, prawnych i podatkowych, co umożliwia działanie zgodne z obowiązującym prawem i potrzebami odbiorców.
Na szkoleniu Eksperci w kompleksowy sposób przedstawią Państwu problemy i wyzwania w rozliczaniu poszczególnych typów akcji promocyjnych oraz trudne przypadki rozliczeń niestandardowych. Zostaną również omówione praktyczne problemy z zakresu sporządzania dokumentacji oraz najnowsze orzecznictwo. Nasi Eksperci przedstawią regulacje prawne dotyczące zwolnień i ułatwień podatkowych w poszczególnych typach akcji oraz przykłady ich stosowania. W programie przewidziano część praktyczną, tak by Uczestnicy mogli razem rozwiązać trudne w rozliczeniu przykłady akcji marketingowych. Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa!
Grupa docelowa:
Do udziału w warsztacie w szczególności zapraszamy Głównych Księgowych, Dyrektorów Finansowych, Specjalistów i Kierowników działów Księgowych i Finansowych odpowiadających za rozliczenia podatkowe akcji promocyjnych, Właścicieli i Pracowników biur rachunkowych oraz Doradców Podatkowych.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 24.04.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 24.04.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Rozliczenia podatkowe akcji promocyjnych w praktyce „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 11.04.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 24.04.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 24.04.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 21.05.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Rozliczenia podatkowe akcji promocyjnych w praktyce (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 24.04.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 24.04.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.