Specyfika cen transferowych w Shared Service Center
Grupa tematyczna: Grupy kapitałowe
Data: 27.09.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Obowiązek dokumentacyjny od 2017 r. dla CUW
Ten segment wykładu jest poświęcony nowym obowiązkom dokumentacyjnym, które zostaną oddelegowane do CUW, jako podmiotu usługowego dla spółek z grupy lub też obowiązkom dotyczącym usług świadczonych wewnątrz grupy przez CUW. W tej części szkolenia zostaną omówione w szczególności poniższe tematy:
- Wymagania prawne – zawartość nowej dokumentacji cen tranferowych
- Progi dokumentacyjne i limity podmiotowe
- Pojęcie „transakcji istotnych” i limity transakcyjne
- Terminy sporządzania dokumentacji
- Nowe obowiązki dokumentacyjne
- Local file
- Master file
- Country-by-country reporting
- CIT-TP
- Analiza funkcjonalna jako kluczowy punkt dokumentacji cen transferowych
- Kluczowe funkcje CUW w procesie sporządzania dokumentacji cen transferowych:
- Rola CUW w procesie dokumentacyjnym
- Dowody rynkowości usług świadczonych przez CUW
- Proces sporządzania dokumentacji
- Technika sporządzania dokumentacji (forma, zakres)
Przerwa kawowa
Transakcje o niskiej wartości dodanej (transakcje świadczone przez CUW na rzecz podmiotów z grupy)
Ten segment wykładu dotyczy rozliczania i dokumentowania usług o niskiej wartości dodanej. Są to m.in. usługi, które świadczą CUW na rzecz podmiotów z grupy (np. payroll, HR, księgowość). W tej części szkolenia zostaną omówione w szczególności poniższe tematy:
- Pojęcie usług o niskiej wartości dodanej (większość usług CUW to usługi o niskiej wartości dodanej)
- Opis transakcji dla usług o niskiej wartości dodanej
- Klucze alokacji (dla usług: księgowych, payroll, HR, magazynowania, IT itd.)
- Marżowość (przedziały, jak określać, w jaki sposób badać)
- Dowody wykonania usług oraz tzw. Benefit test (test korzyści)
Przerwa na lunch
Porozumienia o repartycji kosztów (umowy o wspólne usługi: CCA)
W ramach grup często zawierane są porozumienia o repartycji kosztów. Są to umowy, w których spółki z grupy dzielą pomiędzy sobą koszty danej aktywności (np. koszty badań i rozwoju). Wiedza o CCA jest kluczowa z perspektywy CUW, jako podmiotu rozliczającego lub dokumentującego tego typu usługi. W tej części szkolenia zostaną omówione – z prezentacją etapów kalkulacji – w szczególności poniższe tematy:
- Oszacowanie wynagrodzenia zgodnie z zasadą ceny rynkowej (case studies)
- Wynagrodzenie z tytułu transakcji oparte o kalkulację kosztów/obliczanie wartości
- Dwuetapowy proces określenia rynkowej ceny transakcji (ujęcie do uzgodnień dotyczących kosztów dodatkowych wartości
- Wynagrodzenie z tytułu transakcji oparte o kalkulację kosztów/obliczanie wartości w przypadku usług o niskiej wartości
- Wynagrodzenie z tytułu transakcji oparte o kalkulację kosztów/obliczanie wartości w przypadku usług innych niż usługi o niskiej wartości dodanej
Przerwa kawowa
Analiza porównawcza i jej korekta
Analiza porównawcza jest obowiązkowym elementem dokumentacji cen transferowych. W niniejszej sekcji zostaną omówione kluczowe etapy analizy porównawczej oraz techniki jej sporządzenia. W szczególności zostaną poruszone następujące kwestie:
- Zasady metodyczne sporządzania analizy porównawczej
- Źródła danych w przypadku analiz porównawczych (bazy danych, dane statystyczne, publikacje fachowe)
- Narzędzia ułatwiające sporządzanie analizy porównawczej (rozwiązania IT, przykłady analizy w excelu)
- Przykłady analizy
- Analiza opisowa (tzw. opis zgodności)
- Analiza benchmarkowa
- Korekty do analizy porównawczej
Zakończenie szkolenia, wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Kluczowe funkcje CUW w procesie sporządzania dokumentacji cen transferowych
- Rola Centrum Usług Wspólnych w procesie dokumentacyjnym
- Transakcje o niskiej wartości dodanej (transakcje świadczone przez CUW na rzecz podmiotów z grupy)
- Porozumienia o repartycji kosztów (umowy o wspólne usługi: CCA)
- Analiza porównawcza i jej korekta
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Centra Usług Wspólnych to rozwiązanie, które jest często stosowane w grupach kapitałowych, które dążą do optymalizacji kosztów działalności oraz kumulacji wiedzy
i doświadczenia dzięki centralizacji usług w wyspecjalizowanym podmiocie. Powoduje to, że Centrum Usług Wspólnych wymaga wyspecjalizowanych rozwiązań w zakresie cen transferowych, aby zapewnić efektywne i bezproblemowe działanie. W pierwszej kolejności należy pamiętać o wymogach dokumentacyjnych, tak aby ewentualna kontrola podatkowa przebiegła szybko i zakończyła się bezproblemowo. Dzięku uczestnictwu w szkoleniu poznają Państwo specyfikę cen transferowych w Centrum Usług Wspólnych w zakresie rozliczania i dokumentowania usług o niskiej wartości dodanej oraz porozumienia o repartycji kosztów. W trakcie wydarzenia omówione zostaną równieżb kluczowe etapy analizy porównawczej oraz techniki jej sporządzenia. Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa!
Grupa docelowa:
Do uczestnictwa w szkoleniu serdecznie zapraszamy przedstawicieli Centrów Usług Wspólnych, w szczególności Dyrektorów, Specjalistów oraz Kierowników z działu:
- finansowego
- podatkowego
- księgowego
- kontrolingu
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 28.08.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 28.08.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Specyfika cen transferowych w Shared Service Center „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 595 zł + 23% VAT do 28.08.2017 r.
-
1 895 zł + 23% VAT po 28.08.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 26.09.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Specyfika cen transferowych w Shared Service Center (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 28.08.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 28.08.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.