Najczęstsze nieprawidłowości rozliczeń energii elektrycznej i gazu
Grupa tematyczna: Energetyka
Data: 11.12.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Podstawowe zasady rozliczania odbiorców
- Kwalifikacja do grup taryfowych
- Rozbieżności między grupami taryfowymi OSD i sprzedawcy energii elektrycznej i gazu
- Definiowanie okresu rozliczeniowego na gruncie umowy, zmiana okresów rozliczeniowych w czasie jej trwania,
- Skutki detaryfikacji na rynku gazu
Przerwa kawowa
Fakturowanie w procesie zmiany sprzedawcy
- Rozliczenia końcowe – termin rozliczenia odbiorcy, forma rozliczenia, możliwe nieprawidłowości
- Problem podwójnego fakturowania – kilka równocześnie obowiązujących umów sprzedaży, korekty na rynku bilansującym
Reklamacje odbiorców i zasady korygowania rozliczeń
- Wpływ braku odczytów na jakość fakturowania
- Zasady wnoszenia i rozpatrywania reklamacji odbiorców na sposób rozliczenia umów sprzedaży i kompleksowych
- Sposób i termin korygowania rozliczeń, skutki dla windykacji i wstrzymania dostaw
Przerwa na lunch
Zasady rozliczeń między sprzedawcą i operatorem
- Zasady przekazywania danych rozliczeniowych – rozliczenie na podstawie odczytu Klienta
- Rozliczenia bilansowania handlowego
- Reklamacje GUD i GUDk
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Zasady rozliczania odbiorców
- Fakturowanie w procesie zmiany sprzedawcy
- Reklamacje odbiorców i zasady korygowania rozliczeń
- Zasady rozliczeń między sprzedawcą i operatorem
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Sprzedaż energii elektrycznej i gazu idzie w parze z kontrolą ich zużycia. W praktyce spółki energetyczne borykają się z licznymi problemami w zakresie rozliczeń energii elektrycznej i gazu. W ostatnich latach odbiorcy końcowi coraz częściej dokonują zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, co skutkuje licznymi problemami spółek w zakresie rozliczeń odbiorców końcowych, pojawia się również problem podwójnego fakturowania. Dodatkowo w dobie rosnącej świadomości klienta, spółki odnotowują liczne reklamacje, których rozpatrzenie kończy się licznymi korektami rozliczeń.
Serdecznie zapraszamy na wydarzenie, podczas którego skupimy się na najczęstszych nieprawidłowościach rozliczeń energii elektrycznej i gazu z którymi borykają się sprzedawcy i operatorzy w sektorze energetycznym.
Grupa docelowa:
Do udziału w warsztacie zapraszamy dyrektorów, kierowników i specjalistów spółek dystrybucyjnych i sprzedaży z sektora energetycznego. W szczególności osoby z działów:
- Rozliczeń
- Sprzedaży
- Handlowych
- Obrotu Energią Elektryczną i Gazem
- Obsługi zgłoszeń Specjalnych
- Energetycznych
Copyright © MM Conferences S.A. 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 20.11.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 20.11.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Najczęstsze nieprawidłowości rozliczeń energii elektrycznej i gazu „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 595 zł + 23% VAT do 20.11.2017 r.
-
1 895 zł + 23% VAT po 20.11.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 10.12.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Najczęstsze nieprawidłowości rozliczeń energii elektrycznej i gazu (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 20.11.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 20.11.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.